Amb motiu d'aquest canvi Editorial CEP posa a la seva disposició una edició revisada del temari que serà vàlid per a les pròximes convocatòries.
Elaborats per professionals relacionats amb l'àmbit educatiu aquest material sens dubte suposarà una gran ajuda per als opositors que desitgen preparar el seu accés a la funció docent.; Tema 2 Tema 3 Tema 4 Tema 5 Tema 6 Tema 7 Tema 8 Tema 9 Tema 10 Tema 11 Tema 12 Tema 13 Tema 14 Tema 15 Tema 16 Tema 17 Tema 18 Tema 19 Tema 20 Tema 21 Tema 22 Tema 23 Tema 24 Tema 25
L'evolució de l'educació especial a Europa en les últimes dècades: de la institucionalització i del model clínic a la normalització de serveis i al model pedagògic.
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz
L'educació especial en el marc de la LOGSE. El seu desplegament normatiu. El concepte d'alumnes amb necessitats educatives especials.
Marta Linares Alonso
El procés d'identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes i la seva relació amb el currículum. Decisions d'escolarització. L'avaluació del procés educatiu i criteris de promoció per a aquests alumnes.
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz
El centre ordinari i la resposta a les necessitats especials dels alumnes i de les alumnes. El Projecte Educatiu i el Projecte Curricular en relació amb aquests alumnes. Les adaptacions curriculars.
Marta Linares Alonso
El centre específic d'Educació Especial: Característiques del Projecte Educatiu i del Projecte Curricular. Referents bàsics i criteris per a la seva elaboració.
Marta Linares Alonso
L'orientació en el procés educatiu dels alumnes i de les alumnes amb necessitats educatives especials. Estructura i organització i funció de l'orientació d'aquests alumnes.
Marta Linares Alonso
Els recursos materials i personals per a l'atenció dels alumnes i de les alumnes amb necessitats educatives especials. Recursos de l'escola. Recursos externs a l'escola. Col?laboració entre serveis específics i serveis ordinaris.
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz
El mestre d'educació especial. Funcions. Modalitats d'intervenció. Relació del mestre d'educació especial amb la resta dels mestres del centre i amb els Serveis de suport externs a l'escola.
Marta Linares Alonso
La participació de la família en l'educació dels alumnes i de les alumnes amb necessitats educatives especials. Canals de participació. El paper dels pares en la presa de decisions respecte al procés d'escolarització d'aquests alumnes.
Marta Linares Alonso
Els alumnes i les alumnes d'Educació Infantil. Desenvolupament evolutiu en els diferents àmbits: motor, cognitiu, lingüístic, afectiu i social. Alteracions en el desenvolupament.
Marta Linares Alonso
Les necessitats educatives especials en l'etapa d'Educació infantil. La resposta educativa a les necessitats especials d'aquests alumnes en el projecte curricular i en les programacions. Les adaptacions curriculars.
Marta Linares Alonso
Els alumnes i les alumnes d'Educació Primària. Desenvolupament evolutiu en els diferents àmbits: motor, cognitiu, lingüístic, afectiu i social. Alteracions en el desenvolupament.
Marta Linares Alonso
Les necessitats educatives especials en l'Etapa de l'Educació Primària. La resposta educativa a les necessitats especials d'aquests alumnes en el projecte curricular i en les programacions. Les adaptacions curriculars.
Marta Linares Alonso
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència auditiva. Aspectes diferencials en les diferents àrees del desenvolupament. Identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes. Sistemes de detecció del dèficit auditiu
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz
Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars per a alumnes amb deficiència auditiva. Ajudes tècniques per a la deficiència auditiva. Organització de la resposta educativa.
Marta Linares Alonso
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència visual. Aspectes diferencials en les diferents àrees del desenvolupament. Identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes. Aprofitament de la visió residual.
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz
Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars per a alumnes amb deficiència visual. Utilització de recursos educatius i ajudes tècniques. Organització de la resposta educativa.
Marta Linares Alonso
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència motora. Aspectes diferencials en les diferents àrees del desenvolupament. Els alumnes amb deficiència motora i altres deficiències associades. Identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes.
Mercedes Sánchez Sáinz
Marta Linares Alonso
Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars per a alumnes amb deficiència motora. Organització de la resposta educativa.
Marta Linares Alonso
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència mental. Aspectes diferencials en les diferents àrees del desenvolupament. Identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes.
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz
Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars per a alumnes amb deficiència mental. Organització de la resposta educativa
Marta Linares Alonso
Els problemes de comportament en l'àmbit educatiu. Anàlisi dels factors que intervenen des d'una perspectiva interactiva. El paper de l'escola en la prevenció dels problemes de comportament.
Marta Linares Alonso
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb autisme o amb altres alteracions greus de la personalitat. La identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes.
Marta Linares Alonso.
Mercedes Sánchez Sáinz
Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars per als alumnes amb autisme o amb altres alteracions greus de la personalitat. Organització de la resposta educativa.
Marta Linares Alonso
Els alumnes i les alumnes precoces, amb talent i superdotats. Identificació de les necessitats educatives d'aquests alumnes. Organització de la resposta educativa.
Marta Linares Alonso