Amb motiu d'aquest canvi Editorial CEP posa a la seva disposició una edició revisada del temari que serà vàlid per a les pròximes convocatòries.
Elaborats per professionals relacionats amb l'àmbit educatiu aquest material sens dubte suposarà una gran ajuda per als opositors que desitgen preparar el seu accés a la funció docent.; TEMA 2 TEMA 3 TEMA 4 TEMA 5 TEMA 6 TEMA 7 TEMA 8 TEMA 9 TEMA 10 TEMA 11 TEMA 12 TEMA 13 TEMA 14 TEMA 15 TEMA 16 TEMA 17 TEMA 18 TEMA 19 TEMA 20 TEMA 21 TEMA 22 TEMA 23 TEMA 24 TEMA 25
LA MÚSICA COM A LLENGUATGE I COM A MITJÀ D'EXPRESSIÓ. VALOR FORMATIU DE LA MÚSICA. PERCEPCIÓ I EXPRESSIÓ. IMPORTÀNCIA DE L'EDUCACIÓ MUSICAL EN L'EDUCACIÓ PRIMÀRIA. EL CURRÍCULUM D'EDUCACIÓ MUSICAL EN LA CONCRECIÓ D'UNITATS DIDÀCTIQUES GLOBALITZADES.
LA MELODIA EN L'EDUCACIÓ MUSICAL. INTERVAL, LÍNIA MELÒDICA, FRASE MELÒDICA. RECONEIXEMENT DE LA MELODIA. TONALITAT, MODALITAT I TRANSPORT DE CANÇONS. HARMONITZACIÓ DE CANÇONS I D'OBRES INSTRUMENTALS. RECURSOS DIDÀCTICS PER TREBALLAR A L'AULA.
LA MODULACIÓ. PROCEDIMENTS I EXEMPLES DE LA SEVA MECÀNICA. FUNCIÓ EXPRESSIVA. RECURSOS DIDÀCTICS PER TREBALLAR A L'AULA.
L'HARMONIA EN L'EDUCACIÓ MUSICAL. ACORD, TIPUS D'ACORD, INVERSIONS. EL SEU ORIGEN. CADÈNCIES PRINCIPALS. RECURSOS DIDÀCTICS PER TREBALLAR A L'AULA.
LA TEXTURA: TIPUS. LA TEXTURA EN LA INSTRUMENTACIÓ DE CANÇONS I EN OBRES MUSICALS. LA FORMA. ANÀLISI FORMAL DE CANÇONS. PRINCIPALS FORMES MUSICALS.
L'EDUCACIÓ MUSICAL A TRAVÉS DEL RITME. RITME LLIURE, RÍTMIC I MÈTRIC. RITME I LLENGUATGE. RITME I MOVIMENT. RITME I EXECUCIÓ INSTRUMENTAL. POLIRÍTMIA. PETITES FORMES RÍTMIQUES: ANÀLISI I IMPROVISACIÓ. INTERVENCIÓ EDUCATIVA.
CORRENTS PEDAGOGICOMUSICALS DEL SEGLE XX. ANÀLISI I PROJECCIÓ DE LES MATEIXES EN L'EDUCACIÓ MUSICAL ESCOLAR
LA MÚSICA COM A PART DEL DESENVOLUPAMENT INTEGRAL DEL NEN. FONAMENTS PSICOPEDAGÒGICS DE L'EDUCACIÓ MUSICAL. DESENVOLUPAMENT MUSICAL I ENSENYAMENT DE LA MÚSICA.
L'ACTIVITAT MUSICAL EN L'EDUCACIÓ PSICOMOTRIU: COORDINACIÓ GENERAL I PRÀXICA, ALTERACIONS D'ESQUEMA I AJUST CORPORAL, TRASTORNS DE L'ORIENTACIÓ TEMPORO-ESPACIAL. APORTACIONS INTERDISCIPLINÀRIES AL CAMP DE L'EDUCACIÓ PSICOMOTRIU, PRENENT COM A BASE L'ACTIVITAT MUSICAL.
L'ACTIVITAT MUSICAL COM A COMPENSADORA DE LES DESIGUALTATS EDUCATIVES. PRINCIPIS BÀSICS D'INTERVENCIÓ. L'EDUCACIÓ MUSICAL EN L'ÀMBIT DE LES DEFICIÈNCIES AUDITIVES. TÈCNIQUES DE SENSIBILITZACIÓ VIBRÀTIL. ESTIMULACIÓ I RESPOSTA. APORTACIONS INTERDISCIPLINÀRIES PER TREBALLAR LES DESIGUALTATS EDUCATIVES PARTINT DE L'ACTIVITAT MUSICAL.
FUNCIONALITAT DE LA LECTURA I ESCRIPTURA MUSICAL. REPRESENTACIONS GRÀFIQUES I GESTUALS NO CONVENCIONALS. GRAFIES CONVENCIONALS. COMPETÈNCIES BÀSIQUES, OBJECTIUS, CONTINGUTS I RECURSOS DIDÀCTICS.
EL JOC COM A ACTIVITAT D'ENSENYAMENT I APRENENTATGE EN L'EDUCACIÓ MUSICAL. CRITERIS DE CLASSIFICACIÓ I SELECCIÓ DEL REPERTORI. APORTACIONS I POSSIBILITATS DE JOC EN LES ACTIVITATS QUE ES RELACIONEN AMB L'EDUCACIÓ VOCAL, INSTRUMENTAL I DE MOVIMENT I DANSA.
EL COS I EL MOVIMENT COM MITJANS D'EXPRESSIÓ MUSICAL. LA RELAXACIÓ: TÈCNIQUES NECESSÀRIES PER A L'ACTIVITAT MUSICAL VOCAL, INSTRUMENTAL I DE MOVIMENT. LA DANSA EN L'EDUCACIÓ MUSICAL
LA IMPROVISACIÓ COM A FORMA D'EXPRESSIÓ MUSICAL LLIURE I ESPONTÀNIA. LA IMPROVISACIÓ COM A PROCEDIMENT COMPOSITIU. RECURSOS DIDÀCTICS PER A LA PRODUCCIÓ MUSICAL A L'AULA. CREATIVITAT I IMPROVISACIÓ
LA CANÇÓ I LA SEVA INFLUÈNCIA EN EL PROCÉS EDUCATIU MUSICAL. LES INTENCIONS COMUNICATIVES DEL CANT. EL CANT CORAL EN ELS DIFERENTS CICLES EDUCATIUS: CANT MONOFÒNIC, HOMOFÒNIC I POLIFÒNIC. CRITERIS DE SELECCIÓ DEL REPERTORI ESCOLAR. METODOLOGIA I RECURSOS DIDÀCTICS EN EL PROCÉS D'ENSENYAMENT I APRENENTATGE D'UNA CANÇÓ. PRINCIPIS BÀSICS DE LA DIRECCIÓ CORAL
LA DRAMATITZACIÓ COM A JOC MUSICAL COORDINADOR DELS DIFERENTS TIPUS D'EXPRESSIÓ. DRAMATITZACIÓ DE CANÇONS INFANTILS I POPULARS. CRITERIS DE SELECCIÓ DE CANÇONS DRAMATITZABLES. PARTICIPACIÓ I IMPROVISACIÓ INSTRUMENTAL EN LA DRAMATITZACIÓ
EL DESENVOLUPAMENT DE LA VEU COM A INSTRUMENT D'EXPRESSIÓ MUSICAL. METODOLOGIA I RECURSOS DIDÀCTICS DE LA TÈCNICA VOCAL: RESPIRACIÓ, ARTICULACIÓ, ENTONACIÓ, RESSONÀNCIA. LA TESSITURA MUSICAL EN L'EDUCACIÓ PRIMÀRIA. LA VEU DEL PROFESSOR DE MÚSICA: IMPORTÀNCIA DE LA SEVA CURA I MANTENIMENT
ELS INSTRUMENTS MUSICALS ESCOLARS. FAMÍLIES D'INSTRUMENTS. EL COS COM A INSTRUMENT. AGRUPACIONS INSTRUMENTALS. INSTRUMENTS DE LA MÚSICA ACTUAL. INSTRUMENTS DE CONSTRUCCIÓ PRÒPIA. ÚS DE L'ELECTRÒNICA I INFORMÀTICA MUSICAL
LA PRÀCTICA INSTRUMENTAL. CRITERIS DE SELECCIÓ I SISTEMATITZACIÓ DEL REPERTORI INSTRUMENTAL EN L'EDUCACIÓ PRIMÀRIA. COMPETÈNCIES BÀSIQUES, OBJECTIUS I CONTINGUTS DE L'ACTIVITAT INSTRUMENTAL A L'AULA. METODOLOGIA I RECURSOS DIDÀCTICS EN EL PROCÉS D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE D'UNA PEÇA MUSICAL
LA DISCRIMINACIÓ AUDITIVA. RECURSOS DIDÀCTICS D'EXPLORACIÓ I INVESTIGACIÓ SONORA. EL DESENVOLUPAMENT DE LA PERCEPCIÓ AUDITIVA: ALTURA, DURADA, INTENSITAT, TIMBRE I FORMA. TÈCNIQUES I MÈTODES
L'AUDICIÓ MUSICAL: LA SEVA DIDÀCTICA. DESENVOLUPAMENT DE LA COMPRENSIÓ AUDITIVA EN PRIMÀRIA. COMPETÈNCIES BÀSIQUES, OBJECTIUS, CONTINGUTS I ACTIVITATS. PROGRAMACIÓ D'AUDICIONS PER A L'ALUMNAT DE PRIMÀRIA
SOCIOLOGIA DE LA MÚSICA. RELACIÓ MÚSICA-SOCIETAT. FUNCIÓ SOCIAL DE LA MÚSICA. L'ENTORN SOCIOCULTURAL I LA SEVA INFLUÈNCIA EN EL DESENVOLUPAMENT DE LA SENSIBILITAT MUSICAL. LA MÚSICA EN EL MÓN D'AVUI. MÚSICA I CONSUM. APORTACIONS I POSSIBILITATS DELS MITJANS AUDIOVISUALS EN EL DESENVOLUPAMENT DE LA PERCEPCIÓ I APRECIACIÓ MUSICAL
GRANS PERÍODES DE LA HISTÒRIA DE LA MÚSICA: DES DELS ORÍGENS FINS AL BARROC. CARACTERÍSTIQUES GENERALS. SELECCIÓ DE FRAGMENTS MUSICALS PER A L'ALUMNAT D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA
GRANS PERÍODES DE LA HISTÒRIA DE LA MÚSICA: LA MÚSICA EN EL CLASSICISME, EN EL ROMANTICISME I EN EL SEGLE XX. CARACTERÍSTIQUES GENERALS. SELECCIÓ DE FRAGMENTS MUSICALS PER A L'ALUMNAT D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA
LA MÚSICA COM A EXPRESSIÓ CULTURAL DELS POBLES. LA MÚSICA ÈTNICA. EL FOLKLORE I LES SEVES APLICACIONS DIDÀCTIQUES. SELECCIÓ DE FRAGMENTS MUSICALS PER A L'ALUMNAT D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA.