Amb motiu d'aquest canvi Editorial CEP posa a la seva disposició una edició revisada del temari que serà vàlid per a les pròximes convocatòries.
Elaborats per professionals relacionats amb l'àmbit educatiu aquest material sens dubte suposarà una gran ajuda per als opositors que desitgen preparar el seu accés a la funció docent.; Tema 1 Tema 2 Tema 3 Tema 4 Tema 5 Tema 6 Tema 7 Tema 8 Tema 9 Tema 10 PART II BLOC I: ASPECTES GENERALS Tema 20 Tema 23 BLOC II: AVALUACIÓ Tema 14 Tema 16 Tema 18 Tema 21 Tema 24 BLOC III: INTERVENCIÓ Tema 15 Tema 17 Tema 19 Tema 22 Tema 25
L'evolució de l'educació especial a Europa en les últimes dècades: de la institucionalització i del model clínic a la normalització de serveis i al model pedagògic
L'educació especial en el marc de la LOGSE i el seu desenvolupament normatiu. El concepte d'alumnes amb necessitats educatives especials
El procés d'identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes i la seva relació amb el currículum. Decisions d'escolarització
El centre ordinari i la resposta a les necessitats especials dels alumnes i de les alumnes. El Projecte Educatiu i el Projecte Curricular en relació amb aquests alumnes. Les adaptacions curriculars
El centre específic d'Educació Especial: Característiques del Projecte Educatiu i del Projecte Curricular. Referents bàsics i criteris per a la seva elaboració
Els recursos materials i personals per a l'atenció dels alumnes i de les alumnes amb necessitats educatives especials. Recursos de l'escola. Recursos externs a l'escola. Col?laboració entre serveis específics i serveis ordinaris
Conceptes bàsics sobre la comunicació i el llenguatge. Adquisició i desenvolupament de la comunicació i del llenguatge i la seva relació amb el desenvolupament del pensament, social i afectiu
Bases anatòmiques, fisiològiques i neurològiques del llenguatge. Processos de codificació i decodificació lingüística. Descripció i anàlisi dels components del llenguatge
Característiques del llenguatge dels alumnes i de les alumnes d'Educació Infantil i Primària. Alteracions del llenguatge més freqüents en aquestes etapes educatives. Actuacions preventives
Sistemes alternatius i complementaris de comunicació. El procés d'avaluació i presa de decisions sobre els sistemes alternatius. El procés d'intervenció
Tema 11
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència auditiva. Aspectes diferencials en el desenvolupament de la comunicació i del llenguatge
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb alteracions de la parla. Aspectes diferencials en el desenvolupament de la comunicació i del llenguatge
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb alteracions del llenguatge. Aspectes diferencials en el desenvolupament de la comunicació i del llenguatge
Tema 12
Identificació de les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència auditiva. Sistemes de detecció del dèficit auditiu
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència motora. Aspectes diferencials del desenvolupament de la comunicació i del llenguatge. Identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb deficiència mental. Aspectes diferencials en el desenvolupament de la comunicació i del llenguatge. Identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes
Les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb autisme o amb altres alteracions greus de la personalitat. Aspectes diferencials en el desenvolupament de la comunicació i del llenguatge. Identificació de les necessitats educatives especials d'aquests alumnes
Identificació de les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb alteracions de la parla
Identificació de les necessitats educatives especials dels alumnes i de les alumnes amb alteracions del llenguatge
Tema 13
La intervenció del mestre d'audició i llenguatge amb els alumnes i les alumnes amb deficiència auditiva. Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars. Ajudes tècniques per a la comunicació: tipus i criteris d'utilització
La intervenció del mestre d'audició i llenguatge amb els alumnes i les alumnes amb deficiència motora. Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars. Ajudes tècniques per a la comunicació: tipus i criteris d'utilització
La intervenció del mestre d'audició i llenguatge amb alumnes amb deficiència mental. Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars
La intervenció del mestre d'audició i llenguatge amb alumnes amb autisme o amb altres alteracions greus de la personalitat. Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars
La intervenció del mestre d'audició i llenguatge amb els alumnes i les alumnes amb alteracions de la parla. Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars
La intervenció del mestre d'audició i llenguatge amb alumnes amb alteracions del llenguatge. Criteris per a l'elaboració d'adaptacions curriculars