Libros > Oposiciones > Cos de Mestres Educació Infantil. Temari Volum 1
Portada de Cos de Mestres Educació Infantil. Temari Volum 1

Cos de Mestres Educació Infantil. Temari Volum 1

Autor:Ed. MAD;
Categoría:Oposiciones
ISBN: 9788414202180
Editorial MAD nos ofrece Cos de Mestres Educació Infantil. Temari Volum 1 en catalán, disponible en nuestra tienda desde el 17 de Noviembre del 2016. Prepárate para tu futuro con este libro y consigue tu puesto de trabajo con este libro de oposiciones, perfectamente adaptado para tu aprendizaje por su cuidado temario y cuidado contenido. Este libro cuenta con un total de 334 páginas , unas dimensiones de 23x17 cm (1).
Leer argumento »
Ver todas las novedades de libros »

Argumento de Cos de Mestres Educació Infantil. Temari Volum 1

Aquest primer volum del temari desenvolupa els temes 1 a 13 del programa oficial de manera exhaustiva, amb un contingut actualitzat i adaptat tant a la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (LOE), com a la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE).

Cada tema consta d'una introducció i una conclusió, tal com ho demanen els criteris d'avaluació dels tribunals, un esquema per tal que l'opositor tingui una visió global d'aquest contingut i li ajudi al seu estudi i memorització, així com una bibliografia actualitzada.

En relació amb la legislació educativa, hem tingut en compte aquells preceptes de la LOE i de la LOMCE que estan connectats amb cada tema, però l'opositor o opositora haurà d'examinar i tenir present la legislació específica de la Comunitat Autònoma per la qual es presenti a l'oposició. 0Tema 1. Característiques generals del nen i de la nena fins els sis anys. Principals factors que intervenen en el seu desenvolupament. Etapes i moments més significatius. El desenvolupament infantil dins el primer any de vida. El paper dels adults.

Tema 2. El desenvolupament psicomotor en els nens i les nenes fins els sis anys. La psicomotricitat en el currículum de lEducació Infantil. La sensació i percepció com a fonts per als coneixements. Lorganització sensorial i perceptiva. La intervenció educativa

Tema 3. El desenvolupament de la personalitat. El desenvolupament afectiu en els nens i les nenes de 0 a 6 anys. Aportacions de diferents autors. La conquesta de lautonomia. Directrius per a una correcta intervenció educativa

Tema 4. El nen descobreix els altres. Procés de descobriment, de vinculació i acceptació. Lescola com a institució socialitzadora. El paper del centre dEducació Infantil en la prevenció i intervenció amb nens i nenes en situació de risc social. Principals conflictes dins el grup

Tema 5. Desenvolupament cognitiu fins els sis anys. El coneixement de la realitat. Lobservació i exploració del món físic, natural i social. Gènesi i formació dels principals conceptes

Tema 6. Influència dels principals corrents pedagògics i psicològics en Educació Infantil. Visió actual de les seves aportacions. Experiències renovadores rellevants. Valoració crítica

Tema 7. La família com a primer agent de socialització. La transformació de la funció educativa de la família al llarg de la història. Expectatives familiars en lEducació infantil. Període dadaptació dels nens i les nenes al centre educatiu. Relacions entre la família i lequip docent

Tema 8. Educació per a la salut. Actituds i hàbits de descans, higiene i activitat infantil. Prevenció daccidents, primers auxilis i malalties infantils. Criteris per a la intervenció educativa

Tema 9. Alimentació, nutrició i dietètica. Alimentació equilibrada i planificació de menús. Trastorns interns infantils relacionats amb lalimentació. Els àpats com a moments educatius

Tema 10. Leducació sexual dins letapa infantil. Descobriment i identificació amb el propi sexe. La construcció dels rols masculí i femení. Estratègies per a evitar discriminació de gènere

Tema 11. Assoliment de les capacitats generals de letapa mitjançant els objectius i continguts de les àrees del currículum dEducació Infantil

Tema 12. Principis dintervenció educativa dEducació Infantil. Lenfocament globalitzador. Sentit i significat de laprenentatge. Una metodologia basada en lobservació i en lexperimentació. La seva concreció dins el marc del projecte curricular.

Tema 13. La programació dins el primer cicle dEducació Infantil. Objectius, continguts i metodologia adequada a nenes i nens de 0 a 3 anys

Annex. Breu explicació de la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE)

Ultimacomic es una marca registrada por Ultimagame S.L - Ultimacomic.com y Ultimagame.com pertenecen a la empresa Ultimagame S.L - Datos Fiscales: B92641216 - Datos de Inscripción Registral: Inscrita en el Registro Mercantíl de Málaga, TOMO: 3815. LIBRO: 2726. FOLIO: 180. HOJA: MA-77524.
2003 - 2019, COPYRIGHT ULTIMAGAME S.L. - Leer esta página significa estar deacuerdo con la Política de privacidad y de uso