Aquest segon volum del temari desenvolupa els temes 14 a 26 del programa oficial de manera exhaustiva, amb un contingut actualitzat i adaptat tant a la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (LOE), com a la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE).
Cada tema consta d'una introducció i una conclusió, tal com ho demanen els criteris d'avaluació dels tribunals, un esquema per tal que l'opositor tingui una visió global d'aquest contingut i li ajudi al seu estudi i memorització, així com una bibliografia actualitzada.
En relació amb la legislació educativa, hem tingut en compte aquells preceptes de la LOE i de la LOMCE que estan connectats amb cada tema, però l'opositor o opositora haurà d'examinar i tenir present la legislació específica de la Comunitat Autònoma per la qual es presenti a l'oposició. Tema 15. La funció del mestre o mestra en Educació Infantil. La intencionalitat educativa. Relacions interactives entre el nen i leducador. El mestre como a membre de lequip educatiu i en la seva relació amb les famílies Tema 16. Lorganització dels espais i del temps. Criteris per a una ade-quada distribució i organització espacial i temporal. Ritmes i rutines quotidianes. Lavaluació dels espais i del temps Tema 17. Equipament, material didàctic i materials curriculars en Edu-cació Infantil. Selecció, utilització i avaluació dels recursos materials Tema 18. El desenvolupament del llenguatge. Llenguatge i pensament. Evolució de la comprensió i de lexpressió. La comunicació no verbal. Problemes més freqüents en el llenguatge infantil Tema 19. Lensenyament i laprenentatge de la llengua en lEducació In-fantil. Tècniques i recursos per a la comprensió i expressió oral. La intervenció educativa en el cas de llengües de contacte Tema 20. La literatura infantil. El conte: el seu valor educatiu. Criteris per seleccionar, utilitzar i explicar contes orals o escrits. Activitats a partir del conte. La biblioteca daula Tema 21. Leducació musical en Educació Infantil. El descobriment del so i del silenci. Característiques i criteris de selecció de les activitats musicals. Els recursos didàctics. El folklore popular Tema 22. Evolució de lexpressió plàstica en els nens i nenes. Elements bàsics del llenguatge. Objectius, continguts, materials, activitats, estra-tègies metodològiques i davaluació de lexpressió plàstica. Models i es-tereotips Tema 23. Lexpressió corporal. El gest i el moviment. Lexpressió corporal com a ajuda en la construcció de la identitat i de lautonomia personal. Joc simbòlic i joc dramàtic. Les activitats dramàtiques Tema 24. La influència de la imatge en el nen. La lectura i interpretació dimatges. El cinema, la televisió i la publicitat. Criteris de selecció i uti-lització de materials audiovisuals i de les noves tecnologies en lEducació Infantil Tema 25. Formació de les capacitats relacionades amb el desenvolupa-ment lògic-matemàtic. Recursos didàctics i activitats adequades a letapa dEducació Infantil Annex. Breu explicació de la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE)