Argumento de Elogi de L"educació Lenta (ebook)
L'educació lenta pot esdevenir la peça clau en el procés d'humanització de la societat. El temps no pot colonitzar les nostres vides i les de l'escola, sinó que cal retornar-lo als infants i al professorat per tal que pugui ésser un temps viscut plenament i, per tant, plenament educatiu./ Més, abans/ i /més ràpid/ no són sinònims de /millor/.0La naturalesa de l'educació El temps en l'època de la modernitat líquida Els moviments de la lentitud L'educació i l'escola Elogi de l'educació lenta Quinze principis per a l'educació lenta: 1. L'educació és una activitat lenta. 2. Les activitats educatives han de definir el temps necessari per ser realitzades, i no a l'inrevés. 3. En educació, menys és més. 4. L'educació és un procés qualitatiu. 5. El temps educatiu és global i està interrelacionat. 6. La construcció d'un procés educatiu ha de ser sostenible. 7. Cada infant -i cada persona- necessita un temps específic per aprendre. 8. Cada aprenentatge ha de realitzar-se en el moment oportú. 9. Per aconseguir aprofitar més bé el temps, cal prioritzar les finalitats de l'educació i definir-les. 10. L'educació necessita temps sense temps. 11. Cal retornar temps a la infància. 12. Hem de repensar el temps de les relacions entre persones adultes i infants. 13. El temps dels educadors s'ha de redefinir. 14. L'escola ha d'educar el temps. 15. L'educació lenta forma part de la renovació pedagògica Decàleg per a una educació lenta. Cinquanta propostes per desaccelerar el temps Epíleg Bibliografia de referència.