Amb motiu d'aquest canvi Editorial CEP posa a la seva disposició una edició revisada del temari que serà vàlid per a les pròximes convocatòries.
Elaborats per professionals relacionats amb l'àmbit educatiu aquest material sens dubte suposarà una gran ajuda per als opositors que desitgen preparar el seu accés a la funció docent.; Tema 48 Tema 49 Tema 50 Tema 51 Tema 52 Tema 53 Tema 54 Tema 55 Tema 56 Tema 57 Tema 58 Tema 59 Tema 60 Tema 61 Tema 62 Tema 63 Tema 64 Tema 65 Tema 66 Tema 67 Tema 68
L'organització de l'educació especial: aules i centres específics; integració d'alumnes amb necessitats educatives especials a l'escola ordinària. Principis i mètodes de la integració escolar. Criteris d'escolarització.
Organització i modes de treball a l'aula amb alumnes amb necessitats especials. Actuacions específiques amb aquests alumnes.
Adaptacions curriculars: conceptes i principis generals. Adaptacions curriculars significatives per a alumnes amb necessitats educatives especials i les seves classes: accés al currículum; adaptacions metodològiques, en continguts, en avaluació.
La diversificació curricular: aplicacions dels articles 23 i 37 de la LOGSE. Objectius, àrees, continguts i criteris d'avaluació en les diversificacions curriculars.
Les persones amb retard mental: característiques del seu desenvolupament. Principis generals d'intervenció educativa i criteris per adaptar el currículum a aquests alumnes.
Dèficits sensorials: els seus tipus i avaluació. Sistemes de comunicació en alumnes cecs i sords.
Intervenció educativa i adaptacions curriculars amb alumnes cecs i amblíopes.
Intervenció educativa i adaptacions curriculars amb alumnes sords.
L'autisme i les alteracions de la comunicació en la infància i l'adolescència. Intervenció educativa abans aquests problemes.
Alteracions comportamentals i conductes associa'ls en la infància. Programes de prevenció, intervenció i tractament davant problemes de desenvolupament de la personalitat en l'Educació Infantil i Primària.
Alteracions comportamentals i conductes associa'ls en l'adolescència. Programes de prevenció, intervenció i tractament davant problemes de desenvolupament de la personalitat en l'Educació Secundària.
Els alumnes amb disfuncions o dèficits motors. Barreres d'accés al currículum. Criteris per a l'adaptació curricular. Sistemes de comunicació alternativa.
Diferents ritmes d'aprenentatge: Alumnes lents a aprendre. Intervenció educativa.
Dificultats i problemes en l'adquisició del llenguatge parlat: intervenció educativa.
Dificultats i problemes en l'adquisició del llenguatge escrit: intervenció educativa.
Dificultats i problemes en els aspectes matemàtics bàsics i en les operacions elementals de càlcul: intervenció educativa.
Dificultats i problemes en l'adquisició i ús dels instruments lògics i matemàtics del pensament formal abstracte en l'adolescència: intervenció educativa.
Els alumnes superdotats. Possibilitats educatives que els ofereix el currículum en les diferents etapes. El treball educatiu amb aquests alumnes.
Formació professional i preparació per a la transició a la vida activa en alumnes que no aconsegueixen els objectius de l'ensenyament obligatori. Programes de Garantia Social.
El paper de la família en l'educació. Col?laboració de professors i pares en les diferents etapes educatives, principalment en l'Educació Infantil. Modes de treball amb els pares.
La col?laboració de mestres i pares d'alumnes amb necessitats educatives especials. Programes educatius formals per desenvolupar a la llar.
L'escola en el seu entorn: relació amb altres institucions socials, amb la ciutat. Peculiaritats de l'escola rural.