Amb motiu d'aquest canvi Editorial CEP posa a la seva disposició una edició revisada del temari que serà vàlid per a les pròximes convocatòries.
Elaborats per professionals relacionats amb l'àmbit educatiu aquest material sens dubte suposarà una gran ajuda per als opositors que desitgen preparar el seu accés a la funció docent.; Tema 2 Tema 3 Tema 4 Tema 5 Tema 6 Tema 7 Tema 8 Tema 9 Tema 10 Tema 11 Tema 12 Tema 13 Tema 14 Tema 15 Tema 16 Tema 17 Tema 18 Tema 19 Tema 20 Tema 21 Tema 22 Tema 23
Fonamentació psicològica i pedagògica del currículum. Aportacions de la psicologia i de les ciències de l'educació als diferents nivells.
Les capacitats com objectiu de l'educació. Els diferents aspectes: valor intrínsec, valor propedèutic, carácter funcional amb relació amb la vida quotidiana.
Processos d'aprenentatge: condicionament, aprenentatge per observació, aprenentatges superiors, el processament de la informació, el paper de l'atenció i la memòria, les habilitats meta cognitives.
El procés d'ensenyament i aprenentatge com procés de construcció i d'interacció: elements interpersonals i elements didàctics. El paper mediador del professor.
Principis didàctics en el procés d'ensenyament i aprenentatge. Aprenentatge significatiu. El paper de les capacitats i coneixements previs. La personalització dels processos d'ensenyament-aprenentatge.
El desenvolupament en l'edat d'educació infantil (I): desenvolupament social, motor, afectiu. Implicacions educatives
El desenvolupament en l'edat d'educació infantil (II): llenguatge i comunicació; el pensament percepte-motor. Implicacions educatives.
El desenvolupament en l'edat de l'educació primària (I): desenvolupament social, motor i afectiu. implicacions educatives.
El desenvolupament en l'edat de l'educació primària (II): llenguatge i comunicació; el pensament concret. implicacions educatives.
El desenvolupament de l'edat en l'educació secundaria (I): adolescència i joventut. Canvis que acompanyen a la pubertat. implicacions educatives
El desenvolupament a l'edat de l'educació secundària (II): desenvolupament cognitiu; el pensament formal abstracte.implicacions educatives.
Socialització i aprenentatge. L'escola com institución socialitzadora: la transmissió de pautes socials i valors. tradició i patrimoni cultural a la transmissió educativa.
La dimensió moral de l'educació. actituds i valors morals a través de les àrees del currículum. L'educació del raonament i del judici moral.
Educació per la convivència i per la pau. L'educació i el desenvolupament d'actituds cooperatives, democràtiques i cíviques.
Educació per a la igualtat. educació no discriminatòria.Eliminació de prejudicis sexistes i racistes a l'escola.
Educació sexual i educació per la salut. prevenció de les drogodependències.
La tutoria com element de la funció docent. Funcions del tutor a primària i secundaria. Aportacions de la psicologia i de les ciències de l'educació al desenvolupament d'aquestes funcions.
El procés de prendre decisions: com s'aprèn i com s'ensenya.
La maduresa vocacional i el projecte de vida. Aportació de la psicologia i la pedagogia a aquesta maduresa i projecte, principalment a l?adolescència.
Aspectes de la diversitat de condicions personals dels alumnes rellevants per a l'educació i l'aprenentatge: aptituds, motivació, estils cognitius, altres diferencies individuals .
L' orientació com activitat educativa. principis bàsics de l'orientació educativa comuns a tots els models. les seves tècniques més utilitzades.
Presentació i desenvolupament d'un model concret d' orientació educativa, així com dels seus instrumentsi tècniques d'orientació.
L'organització del sistema d'orientació i suport a espanya a les diferents administracions educatives.