? Com elaborar la programació en 25 dies. Es distribueixen les tasques a realitzar en 25 sessions.
? La programació en diverses convocatòries d'oposició.
? Aspectes teòrics en què basar la realització de la programació.
? Característiques generals i musicals dels alumnes d'aquesta etapa.
? Informàtica bàsica: breu manual per facilitar l'elaboració del document, així com pàgines web de referència.
L'esquema desenvolupat en aquest manual, encara que està centrat en l'especialitat d'Educació Musical, pot prendre's com a model per a qualsevol altra especialitat.; DECISIONS PRÈVIES DIA 1: INFORMA'T DIA 2: CREA EL DOCUMENT, ESCRIU ELS TÍTOLS DE LES SECCIONS I COMPLETA ELS APARTATS 1 I 2 DIA 3: CREA L'ESBÓS GENERAL DE LES 15 UNITATS DIES 4 A 18: ELABORA LES UNITATS I RECOPILA ELMATERIAL DIA 19: COMPLETA ELS APARTATS 3.1 OBJECTIUS I 3.2 COMPETÈNCIES BÀSIQUES DIA 20: COMPLETA ELS APARTATS 3.3 CONTINGUTS I 3.5 METODOLOGIA DIA21: COMPLETAELS APARTATS 3.6 ATENCIÓ ALADIVERSITAT I 3.7 AVALUACIÓ DIA 22: REVISIONS FINALS. DIA 23: ESCRIU LA DEFENSA DE LA TEVA PROGRAMACIÓ PER AL TEMPS EXIGIT DIA 24: PREPARA L'EXPOSICIÓ DE LES TEVES UNITATS DIDÀCTIQUES PER AL TEMPS EXIGIT DIA 25: PROVA D'EXAMEN APÈNDIX A: LA PROGRAMACIÓ EN DIVERSES CONVOCATÒRIES D'OPOSICIÓ. ANY 2007 . APÈNDIX B: ASPECTES TEÒRICS APÈNDIX C: CARACTERÍSTIQUES DELS ALUMNES APÈNDIX D: INFORMÀTICA BÀSICA Bibliografia
1. Elecció del context
2. Elecció del curs i del grup d'alumnes
1. Pla del dia
2. Com quedarà l'índex de la teva programació
3. Realització de l'apartat 1 Introducció
4. Realització de l'apartat 2 Context
1. Pla del dia
2. Resultat del treball del dia
3. Consells pràctics
1. Com quedarà l'apartat 3.4 de la programació: esquema d'UD per a completar
2. Com elaborar l'apartat 3.4 de la programació
a. Primer pas: pensa les activitats de la unitat
b. Segon pas: completa els apartats de l'esquema d'unitat
3. Realització de l'apartat 4 Annexos
1. Realització de l'apartat 3.1 Objectius
2. Realització de l'apartat 3.2 Competències bàsiques
1. Realització de l'apartat 3.3 Continguts
2. Realització de l'apartat 3.5 Metodologia
1. Realització de l'apartat 3.6 Atenció a la diversitat
2. Realització de l'apartat 3.7 Avaluació
1. Esquema dels aspectes a tractar en la defensa de la programació
2. Exemple de defensa de la programació
1. Esquema dels aspectes a tractar en l'exposició de la unitat
2. Exemple d'exposició d'unitat didàctica
1. Andalusia
2. Astúries
3. Balears
4. Cantàbria
5. Castella la Manxa
6. Castella i Lleó
7. Catalunya
8. Extremadura
9. Madrid
10. Melilla
11. Múrcia
12. País Basc
1. Currículum
2. Psicologia i currículum
3. Nivells de desenvolupament curricular
a. Primer nivell de desenvolupament curricular
Segon nivell de desenvolupament curricular
Tercer nivell de desenvolupament curricular
Quart nivell de desenvolupament curricular
4. Programació
a. Definicions
b. Funcions de la programació
c. Característiques de la programació
d. Fases del procés programador
e. Elements fonamentals de la programació
5. Unitat didàctica
6. Centre d'interès
7. Objectius
8. Competències bàsiques
a. Definicions i desenvolupament segons la legislació vigent
Contribució de la música al desenvolupament de les competències bàsiques
9. Continguts
10. Metodologia
b. Principis psicopedagògics.
Estratègies
Tècniques
11. Recursos didàctics
12. Avaluació
13. Activitats
a. Guia per seleccionar activitats
b. Tipus d'activitats
14. Atenció a la diversitat
a. El que diu la LOE en el seu preàmbul (p. 17163)
b. El que diu la LOE en el seu Títol II, Capítol I (p.17179)
c. El que diu la LOE en el seu Títol II, Capítol II (p. 17180)
d. El que diu el RD1513/2006
e. Taula resum: L'atenció a la diversitat en la normativa
15. Normativa bàsica. millor en PDF
16. Exemples d'objectius, continguts, criteris .
a. Exemples d'objectius
b. Continguts conceptuals
c. Continguts procedimentals
d. Continguts actitudinals
e. Indicadors d'adequació dels materials curriculars i recursos
1. Segons Pilar Pascual Mejía
a. Primer cicle (6 a 8 anys)
b. Segon cicle (8 a 10 anys)
c. Tercer cicle (10 a 12 anys)
2. Segons Oriol i Parra
a. Sis anys
b. Set anys
c. Vuit anys
d. Nou anys
e. Deu anys
f. Onze anys
g. Dotze anys
1. Eines útils de Word
a. Com inserir números de pàgina
b. Com inserir el teu nom a cada pàgina
c. Com inserir un salt de pàgina o de secció
d. Com introduir els títols d'apartats per poder inserir de forma automàtica l'índex de la
programació
e. Com inserir l'índex automàticament
f. Com cercar o reemplaçar una paraula o frase
g. Com copiar el format de quelcom de forma ràpida
h. Com establir l'interlineat de la programació
i. Mostrar sinònims
j. Portapapers d'Office
k. Enganxat especial
l. Ressaltat de text amb colors
m. Com ordenar alfabèticament quelcom
n. Com personalitzar les vinyetes de la programació
o. Canvi ràpid a majúscules, minúscules o primera majúscula i la resta minúscula
p. Com fer que aparegui la fila de títol d'una taula en totes les pàgines en què
s'estengui
2. Un capturador d'imatges: Screen Hunter
3. Pàgines Web per utilitzar amb els nostres alumnes
a. Material variat
b. Instruments
c. Bancs de so
d. Teatre infantil i llibrets d'òpera
e. Jocs i aplicacions
f. Nadal
g. Atenció a la diversitat
h. Altres pàgines
1. Bibliografia didàctica-pedagògica
2. Una altra bibliografia pedagògica NO usada en aquest temari
3. Llibres de què extreure activitats o repertori