(Abstact: INDEPENDENT LEARNING IN HIGHER EDUCATION - The formation and the development of knowledge, in the field of Higher Education will occupy a privileged place in social and productive development agenda. Naturally, this formation, its quality, its contents, as well as the ways of generating knowledge, will require approaches, conditions and resources for formative practice, in good measure, different from the current ones. If it aspires to form the best students", perhaps the best teaching processes" should also be implemented. This text contributes arguments and resources, elaborated from teaching practice, to foster independence in students with regard to their own learning, independence understood as a relevant indicator of its quality).
Extracto del Índice:
I. ARGUMENTOS Y JUSTIFICACIÓN:
1/ El reto de aprender y enseñar en la Modernidad líquida.
2/ La noción de conocimiento en la enseñanza y sus implicaciones.
3/ El porqué del aprendizaje autónomo.
II. PLANIFICAR LA INTERVENCIÓN: CRITERIOS Y HERRAMIENTAS:
4/ La autonomía en el aprendizaje desde el aula.
5/ Los contextos y recursos para el aprendizaje en autonomía.
III. LA AUTONOMÍA COMO EXPERIENCIA CURRICULAR:
6/ Razones para no dejar de lado el currículo.
ANEXOS. RECURSOS Y HERRAMIENTAS.
BIBLIOGRAFÍA.
Joan RUÉ es profesor del Departamento de Pedagogía Aplicada en la UAB, del que fue director. Es autor de numerosos artículos en diversas revistas de educación españolas e internacionales, y tiene publicados importantes libros sobre la acción docente.
Para adquirir este libro en formato E-Book, acceda a NARCEA en el portal www.todoebook.com/narcea