La paraula ciència té un prestigi extraordinari. Sovint parlem de Ciència en majúscula, de manera greu i solemne i amb gran respecte, però amb un profund desconeixement de les característiques del treball científic. Fer ciència no és fàcil, però tampoc no ens hem de deixar impressionar per les paraules críptiques ni les fórmules esotèriques que sovint van associades a una determinada concepció mística de la ciència. No podem confondre la dificultat terminològica (ni la rigidesa metodològica) amb la seriositat i el rigor. La ciència ens procura una forma de coneixement ben fonamentat, però de caràcter provisional i destinat a ser superat.
El llibre que teniu a les mans explica els passos que shan de seguir en iniciar un treball de recerca, entenent la metodologia científica com un procés global. Al mateix temps es donen una sèrie de claus i orientacions pràctiques per a la realització dun bon treball de recerca en el camp de la comunicació.
Per tot plegat, en el llibre també es contemplen les principals tradicions i escoles de coneixement en làmbit de la lestudi de la comunicació mediàtica. Hem tractat alguns dels camps destudi més fructífers, com són, per exemple, la comunicació política, lopinió pública o els estudis de recepció. Finalment, ens ha semblat interessant assenyalar les fites més importants en la història de la recerca comunicativa, fent esment a alguns estudis exemplars.
-Capítol I. La recerca científica en ciències socials.
- Capítol II. La història de la recerca en comunicació.
- Capítol III. La recerca comunicativa.
- Capítol IV. La recerca científica aplicada a l'àmbit de la comunicació.
- Capítol V. Tècniques de recollida de dades.
- Annex.
- Bibliografia.
- Glossari.