lunes, 26 de octubre de 2009
El present volum, forma part de la collecció de publicacions per a les oposicions del Cos de Professors dEnsenyament Secundari de lespecialitat de Filosofia.
En la seva elaboració sha cuidat especialment la capacitat didàctica de laspirant, prioritat regulada en la normativa daccés a la funció pública, perquè la segona fase de lexamen consisteix en lelaboració i defensa duna Programació Didàctica.
Editorial CEP presenta una obra que inclou a més de la PROGRAMACIÓ DIDÀCTICA, una primera part en què sexposen els passos que shan de seguir per a una correcta elaboració, en aquest cas, dun pla de treball per a 2n de Batxillerat. 2. EL SISTEMA EDUCATIU 2.1 El Sistema Educatiu i la Constitució Espanyola 3. LA LLEI ORGÀNICA D'EDUCACIÓ 4. LES OPOSICIONS I LA PROGRAMACIÓ DIDÀCTICA 5. COM FER UNA PROGRAMACIÓ DIDÀCTICA 6. MODEL DE PROGRAMACIÓ DIDÀCTICA
Finalment, sementar que els autors daquestes publicacions són professionals de reconegut prestigi en el món docent, la qual cosa és una garantia per a lopositor que en aquests textos trobarà continguts totalment actualitzats i útils per a les pròximes convocatòries.
1.1 La legislació als Instituts d'Educació Secundària
1.2 Els departaments als Instituts d'Educació Secundària
1.3 El lloc de la Programació didàctica
2.2 Les Lleis Orgàniques
2.3 Història dels sistemes educatius a Espanya
3.1. Esquema de la Llei Orgànica d'Educació
3.2. El Títol Preliminar
3.3. El Títol I: els Ensenyaments i la seva ordenació
3.4. Títol II de la Llei Orgànica d'Educació: l'Equitat en l'Educació
3.5. Les disposicions de la Llei
3.6. El Reial Decret del calendari d'aplicació de la LOE
5.1. Passos previs a l'elaboració d'una Programació Didàctica
5.2. Parts d'una Programació Didàctica
5.3. Petita història de l'ensenyament de la Filosofia en l'Educació Secundària Espanyola
5.4. Matèries dels departaments de Filosofia
5.5. Les matèries i els seus objectius d'etapa
5.6. El context educatiu
5.7. Els continguts de la Programació Didàctica
5.8. La metodologia per a la Programació Didàctica
5.9. L'avaluació en la Programació Didàctica