jueves, 29 de julio de 2010
L'Editorial CEP es complau en presentar-los el temari d'accés al Cos de Professors d'Ensenyament Secundari en l'especialitat d'Administració d'Empreses.
Segons el Reial Decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei Orgànica 2/2006 de 3 de maig d'Educació i es regula el règim transitori d'ingrés, la prova pràctica desapareix en la majoria de les especialitats, guanyant d'aquesta manera major pes, la preparació de la prova teòrica respecte a altres convocatòries anteriors. En el present Temari, trobarà els recursos necessaris per crear un discurs coherent, de gran qualitat i actualitat i desenvolupats amb l'extensió adequada.
Aquest tercer volum recull els temes 36 al 56 del programa oficial. La seva elaboració s'ha cuidat especialment per facilitar un estudi racionalitzat, clar i amè, en el que la memòria de l'opositor només sigui el complement d'una adequada comprensió del material que s'ofereix, amb l'estructura següent:
- Títols o epígrafs que lintegren, segons el programa oficial
- Introducció pedagògica que ha de fer-se abans de desenvolupar el tema
- Exposició del tema
- Guió Resum, que proporciona una visió sistematitzada i concisa que serà de gran utilitat a l'hora d'afrontar els necessaris repassos
- Taules, quadres sinòptics i diagrames, en aquells temes en què pel seu contingut se'ls ha de prestar major atenció.
- Bibliografia precisa i actualitzada, així com referències legislatives que hauran de tenir-se en compte per al seu estudi en els temes de contingut jurídic.
Esperem que aquest temari permeti a l'opositor afrontar amb seguretat i èxit la part teòrica de la convocatòria. TEMA 58 TEMA 59 TEMA 60 TEMA 61 TEMA 62 TEMA 63 TEMA 64 TEMA 65 TEMA 66 TEMA 67 TEMA 68 TEMA 69 TEMA 70 TEMA 71 TEMA 72 TEMA 73 TEMA 74 TEMA 75
CONCEPTE, NATURALESA I CLASSES D'ASSEGURANCES: PERSONALS, PATRIMONIALS I DE DANYS. PRINCIPALS COBERTURES.
LA LLEI DE PLANS I FONS DE PENSIONS
EL MÀRQUETING. PRINCIPIS. FONAMENTS. OBJECTIUS. LA INVESTIGACIÓ COMERCIAL.
EL MARKETING-MIX. POLÍTICA DE PRODUCTE. POLÍTICA DE DISTRIBUCIÓ. POLÍTICA DE PREUS. POLÍTICA DE COMUNICACIÓ.
EL PLA DE MÀRQUETING. L'ESTRATÈGIA EMPRESARIAL. ANÀLISI DEL SECTOR. ANÀLISI DEL MERCAT. ANÀLISI DE LA CONDUCTA DEL CONSUMIDOR.
EL COST DE PRODUCCIÓ: ESTRUCTURA I TIPUS DE COSTOS. DETERMINACIÓ DELS TIPUS DE COSTOS.
LA GESTIÓ DE MAGATZEM. TIPUS DE MAGATZEMS. MÈTODES DE VALORACIÓ D'EXISTÈNCIES. LA ROTACIÓ D'EXISTÈNCIES. CÀLCUL DE L'ESTOC ÒPTIM I MÍNIM. UTILITZACIÓ D'APLICACIONS INFORMÀTIQUES ESPECÍFIQUES: PRESTACIONS, FUNCIONS I PROCEDIMENTS D'ÚS.
LA COMUNICACIÓ A L'EMPRESA. TIPUS DE COMUNICACIÓ. ETAPES D'UN PROCÉS DE COMUNICACIÓ. XARXES, CANALS I MITJANS DE COMUNICACIÓ.
LA COMUNICACIÓ ESCRITA. NORMES I PROCEDIMENTS DE REDACCIÓ I DE COMUNICACIÓ ESCRITA A L'EMPRESA. MODELS DE COMUNICACIÓ ESCRITA. ABREVIATURES MÉS USUALS EN LA COMUNICACIÓ ESCRITA.
LA COMUNICACIÓ NO VERBAL. LA CONDUCTA HUMANA. ELS USOS SOCIALS. LA IMATGE PERSONAL.
EL PROTOCOL. LES DISTINCIONS SOCIALS. REGLES DE CORTESIA. EL PROTOCOL EMPRESARIAL. EL PROTOCOL EN ACTES PÚBLICS: TRACTAMENTS HONORÍFICS. CLASSIFICACIÓ D'ACTES PÚBLICS. PLANIFICACIÓ I EXECUCIÓ D'ACTES PÚBLICS.
L'OBJECTE DE L'ECONOMIA. ECONOMIA I ECONOMIA POLÍTICA. ECONOMIA I ALTRES CIÈNCIES SOCIALS: APORTACIONS I RELACIONS RECÍPROQUES.
MICROECONOMIA. OFERTA I DEMANDA. LA TEORIA DE LA UTILITAT I DE LA DEMANDA. LA TEORIA DE LA PRODUCCIÓ I DELS COSTOS.
LA RIQUESA NACIONAL. EL PRODUCTE NACIONAL. EL PRODUCTE NACIONAL: PIB. PNB. PNN. RENDA NACIONAL. LA DISTRIBUCIÓ DE LA RENDA. ELS COMPTES NACIONALS.
LA BALANÇA DE PAGAMENTS. LA BALANÇA COMERCIAL. LA BALANÇA DE SERVEIS I DE TRANSFERÈNCIES. LA BALANÇA DE PAGAMENTS I LA RESERVA DE DIVISES. L'ARANZEL DE DUANES. LES CONSEQÜÈNCIES DUANERES DE LA COMUNITAT EUROPEA.
ESTADÍSTICA DESCRIPTIVA: OBJECTIU. FÓRMULES MÉS CARACTERÍSTIQUES. REPRESENTACIÓ DE GRÀFICS. RELACIÓ ENTRE VARIABLES. REGRESSIÓ SIMPLE I MÚLTIPLE. CORRELACIÓ. NOMBRES ÍNDEXS.
ANÀLISI D'UNA SÈRIE TEMPORAL. CÀLCUL DE LA TENDÈNCIA. MITJANES MÒBILS. VARIACIÓ ESTACIONAL
INFERÈNCIA ESTADÍSTICA: CONCEPTE DE POBLACIÓ I MOSTRA. CÀLCUL DEL MOSTRATGE ALEATORI SIMPLE I ESTRATIFICAT. DISTRIBUCIÓ EN EL MOSTRATGE. DISTRIBUCIÓ DE FREQÜÈNCIES. DISTRIBUCIÓ BINOMIAL
METODOLOGIA DE DISSENY I DESENVOLUPAMENT D'UN PROJECTE EMPRESARIAL. ANÀLISI DEL MERCAT. DEFINICIÓ D'UN PLA DE NEGOCI. ANÀLISI DE CREACIÓ D'UNA EMPRESA INDIVIDUAL O SOCIAL. TRÀMITS DE CONSTITUCIÓ LEGAL D'UNA EMPRESA INDIVIDUAL O SOCIAL. ANÀLISI DE LA VIABILITAT ECONÒMICA I FINANCERA DE L'EMPRESA.