Aquest segon volum del temari desenvolupa els temes 14 a 25 del programa oficial de manera exhaustiva, amb un contingut actualitzat i adaptat tant a allò establert a la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (LOE), com a la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE).
Cada tema conté una introducció i una conclusió, com demanen els criteris d'avaluació dels tribunals, un esquema per tal que l'opositor tingui una visió global del tema i l'ajudi al seu estudi i memorització, així com bibliografia actualitzada.
En relació amb la legislació educativa, hem tingut en compte aquells preceptes de la LOE i de la LOMCE que estan connectats amb cada tema, però l'opositor o opositora haurà d'examinar i tenir en compte la legislació específica de la comunitat per la qual es presenti a l'oposició. Tema 15. La intervenció educativa en la reflexió sistemàtica sobre el llenguatge en lEducació Primària en relació amb les condicions dús: el context comunicatiu, els àmbits dús i el text. Ladquisició de la lectura i lescriptura Tema 16. Leducació literària en el context escolar. Manifestacions literàries més importants aplicades a lEducació Primària. Tècniques i estratègies dús de la literatura infantil i juvenil. La biblioteca escolar i la biblioteca daula com a recursos didàctics en leducació literària Tema 17. Procés dadquisició i desenvolupament en lEducació Primària: comprensió i expressió oral, elements no lingüístics que acompanyen la comunicació oral. Estratègies dintervenció educativa Tema 18. Desenvolupament i característiques del procés lector en lEducació Primària. Tècniques i estratègies de comprensió lectora en diferents situacions de comunicació i amb diversos tipus de textos. La lectura: plans de foment i estratègies dintervenció educativa Tema 19. Desenvolupament de lexpressió escrita en lEducació Primària. Mètodes i estratègies daprenentatge. Composició de diferents textos escrits. Utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació. Estratègies dintervenció educativa Tema 20. Làrea de Matemàtiques en lEducació Primària: enfocament, característiques i propostes dintervenció educativa. Contribució al desenvolupament de les competències bàsiques. Objectius, continguts i criteris davaluació: aspectes més rellevants. Relació amb altres àrees del currículum Tema 21. Resolució de problemes. Diferents classes i mètodes de resolució. Planificació, gestió dels recursos, representació, interpretació i valoració dels resultats. Estratègies dintervenció educativa Tema 22. Laprenentatge dels nombres i el càlcul numèric. Nombres naturals, enters, fraccionaris i decimals. Sistemes de numeració. Relació entre els nombres. Operacions de càlcul i procediments daquest (càlcul escrit, mental, estimació i calculadora). Intervenció educativa Tema 23. Les magnituds i la seva mesura. Unitats i instruments de mesura. Estimació i aproximació en els mesuraments. Recursos didàctics i intervenció educativa Tema 24. Evolució de la percepció espacial en lEducació Primària. Elements, formes i relacions geomètriques en lentorn: classificació i representació. Intervenció educativa Tema 25. Recollida, organització i representació de la informació. Taules de dades. Tipus de gràfics. Aplicacions en les diverses àrees i en la interpretació de dades. Utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació per al tractament de dades Annex. Breu explicació de la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE)