Tema 10. Lestatut marc del personal estatutari dels serveis de salut. Principis generals i àmbit daplicació. Classificació del personal estatutari. Planificació i ordenació del personal. Drets i deures.
Tema 11. Adquisició, pèrdua i renúncia a la condició de personal estatutari fix. Provisió, selecció i promoció interna. Mobilitat del personal. Carrera professional. Retribucions.
Tema 12. Jornada de treball, permisos i llicències. Situacions del personal estatutari. Règim disciplinari. Incompatibilitats. Representació, participació i negociació col·lectiva.
Tema 13. II Acord de la mesa sectorial de negociació de sanitat sobre les condicions de treball del personal estatutari de lInstitut Català de la Salut: sistemes dincentivació i promoció professional: la carrera professional i la retribució variable per compliment dobjectius, polítiques docupació i mesures de reordenació de la prestació assistencial i millores laborals.
Tema 14. Lestatut bàsic de lempleat públic. Àmbit daplicació. Principis generals. Afectació al règim jurídic del personal estatutari dels serveis de salut.
IV. GESTIÓ ECONÒMICA I FINANCERA
Tema 15. La comptabilitat pública. Conceptes generals. La comptabilitat de les empreses públiques. Elements de la comptabilitat de lICS.
Tema 16. El pressupost de lICS en el marc del pressupost de la Generalitat de Catalunya. Els principis pressupostaris. Estructura del pressupost. El cicle pressupostari.
Tema 17. Execució del pressupost de lICS. Execució de les despeses. Execució dels Ingressos. El control financer permanent. Documents comptables i pressupostaris. El control Pressupostari.
V. PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS
Tema 18. El marc jurídic de la prevenció de riscos laborals a Espanya: Principis generals. El Reglament dels serveis de prevenció.
Tema 19. Especial referència a làmbit de la Funció Pública a Catalunya. Els serveis de prevenció de riscos laborals per al personal al servei de la Administració de la Generalitat. El Pacte sobre drets de participació dels empleats i empleades públics en matèria de prevenció de riscos laborals en làmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya de 28 de juliol de 2005. La detecció i prevenció de lassetjament sexual i moral al lloc de treball.
VI. ORGANITZACIÓ DEL TREBALL
Tema 20. Les administracions públiques i la societat de la informació. Ladministració electrònica a Catalunya. La informàtica com a eina de suport en els processos administratius i assistencials derivats de lactuació de lICS. Protecció de dades de caràcter personal.
Tema 21. Ofimàtica: Bases de dades. Tractament de textos. Fulls de càlcul. Presentacions electròniques. Internet. Intranet. Correu electrònic.
Tema 22. Organització, mètode de treball i els circuits administratius. Els serveis dinformació administrativa. Cartes de serveis. La qualitat a ladministració pública.
Tema 23. Atenció al ciutadà i a la ciutadana. Atenció integral: personal, telefònica, escrita; atenció al públic culturalment divers. Habilitats comunicatives. Iniciatives, reclamacions, queixes i peticions.
Tema 24. Recepció i registre de documents. Organització del documents administratius. Històries clíniques. Arxiu de documents. Conservació i eliminació de documents: avaluació i tria. Gestió del documents electrònics. Certificació digital i signatura electrònica.
Tema 25. Redacció de documents administratius i Tipologia de documents. Terminologia sanitària bàsica.