Tema 2. Les Corts Generals: composició, organització i atribucions. Lorganització territorial de lEstat. Les comunitats autònomes: constitució i competències. El finançament de les comunitats autònomes.
II. Administració Pública. Formes de govern i dadministració. Lempresa pública. El Dret Administratiu
Tema 10. Els contractes del sector públic: tipologia i característiques essencials. La contractació electrònica. Requisits per contractar amb el sector públic: la capacitat i la solvència de lempresari. La classificació empresarial i el registre dempreses licitadores. Les prohibicions per contractar.
III. Àrea de Recursos humans
Tema 16. El sistema espanyol de la Seguretat Social. La Llei de bases. Principis informadors. El Text refós de la Llei general de la Seguretat Social: estructura i contingut. La Llei 241997, de 15 de juliol, de consolidació i racionalització del sistema de Seguretat Social.
Tema 17. La constitució de la relació jurídica dassegurament. Inscripció dempreses. Afiliació, altes i baixes: procediment, cotització. Bases i tipus de cotització. Subjectes obligats i responsables de la cotització. Acció protectora: contingències i prestacions.
IV. Àrea económica i financiera
Tema 19. La comptabilitat pública. Conceptes generals. La comptabilitat de les empreses públiques. Elements de la comptabilitat de lInstitut Català de la Salut. Els estats financers de lInstitut Català de la Salut.
Tema 20. El pressupost de lInstitut Català de la Salut en el marc del pressupost de la Generalitat de Catalunya. Els principis pressupostaris. Estructura del pressupost. El cicle pressupostari. Procedència dels recursos de lInstitut Català de la Salut.
Tema 21. Execució del pressupost de lInstitut Català de la Salut. Execució de les despeses. Execució dels ingressos. El control financer permanent. Documents comprables i pressupostaris. Els crèdits pressupostaris i les modificacions. El control pressupostari.
V. Organització del treball i sistemes dinformació
Tema 26. Organització, mètode de treball i els circuits administratius. El treball en equip. Els serveis dinformació administrativa. Cartes de serveis. La qualitat a ladministració pública. Estructura del Model Europeu dExcel·lència Empresarial (EFQM). El model dacreditació dhospitals. El procés de millora contínua.
Tema 27. Atenció al ciutadà i a la ciutadana. Drets i deures de la persona usuària. Atenció integral: personal, telefònica, escrita; atenció al públic culturalment divers. Habilitats comunicatives. Iniciatives, reclamacions, queixes i peticions.
Tema 28. Recepció i registre de documents. Organització dels documents administratius. Arxiu de documents. Conservació i eliminació de documents: avaluació i tria. Gestió dels documents electrònics. Certificació digital i signatura electrònica. Organització i normativa dels arxius clínics. Història clínica.
Tema 29. Redacció de documents administratius i tipologia de documents. Terminologia sanitària: conceptes bàsics. Terminologia de proves diagnòstiques. Classificació de dades clíniques. Conjunt mínim de bases de dades (CMBD): variables que contempla. Terminologia de diagnosis: principal, secundari i complicació.