Argumento de Una Oportunitat Per la Formació Continuada del Professorat: Curs de Postgrau Educació Especial: Pedagogia Terapèutica
Encuadernación: Rústica
Colección: Materials ; 230
El curs de postgrau dEducació Especial: Pedagogia Terapèutica, de la Universitat Autònoma de Barcelona, va néixer lany 1983 amb lànim dafavorir la reflexió i la participació activa dels mestres en la seva formació i potenciar el seu desenvolupament professional en el procés densenyament dels nens i nenes amb necessitats educatives de suport en el marc de lescola ordinària.
És un fet que leducació és un dret fonamental que hem de garantir a tots els nens i nenes, i sota aquesta premissa, la necessitat de la formació contínua i actualitzada dels professionals de leducació i la col·laboració entre els agents educatius són alguns dels eixos que garanteixen una resposta educativa de qualitat en una escola per a tothom. Sens dubte, la formació contínua del docent esdevé un pilar fonamental en el desenvolupament i consolidació dels processos dinclusió educativa a lescola.
En el llibre es recull la llarga trajectòria del curs de postgrau i, de forma més específica, limpacte daquesta formació en les darreres edicions. La lectura del text ens pot permetre conèixer i analitzar els canvis conceptuals, socials, polítics i educatius esdevinguts en el camp de les necessitats educatives de suport en aquests darrers anys. Hem volgut recollir les experiències, els neguits i les vivències dels mestres que, preocupats per la seva formació i el seu desenvolupament professional, han optat per fer aquest curs de postgrau per tal de desenvolupar pràctiques inclusives a lescola des de la reflexió teòrica i una actitud de respecte cap a tots els membres de la comunitat educativa.
A partir de la veu dels protagonistes de la formació, intentem anant dibuixant les línies del que podria ser la formació dels mestres que hauran de fer de lescola un lloc on tot lalumnat aprengui i participi amb èxit. 1