jueves, 24 de julio de 2008
- Aspirants a les places vacants d'Auxiliar Administratiu de la Generalitat de Catalunya.
- Preparadors i acadèmies.
El present manual constitueix un instrument eficaç d'aprenentatge per a la preparació de les proves selectives d'accés a les places vacants en el Cos Auxiliar d'Administració de la Generalitat de Catalunya. En aquest segon volum es recullen els temes 13 a 25 del Programa Oficial publicat al DOGC núm 5167, de 7 de juliol de 2008. Elaborats per personal docent especialitzat i actualitzats fins data d'edició, en cadascun dels temes trobarà:
- Referències a la normativa aplicada
- Quadres i gràfics explicatius
- Esquemes resums finals
- Col·lectiu únic d'àmbit de Catalunya del personal laboral de la Generalitat de Catalunya per al període 2004-2008
- Decret 205/2007, de 18 de setembre, de reestructuració parcial del Departament de Governació i Administracions Públiques
- Decret 243/1995, de 27 de juny, pel qual s'aprova el Reglament de règim disciplinari de l'Administració de la Generalitat
- Decret 266/2001, de 9 d'octubre, pel qual es regula la creació, l'organització i les funcions de les oficines d'atenció ciutadana de Catalunya
- Decret 360/1994, de 15 de desembre, del registre dentrada i sortida de documents de lAdministració de la Generalitat de Catalunya
- Decret 914/1969, de 8 maig, pel qual es crea lArxiu General de lAdministració Civil
- Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refossa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública
- Decret Legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya
- Decret 138/2008, de 8 de juliol, dindemnitzacions per raó del servei
- Directiva 90/270/CEE, del Consell, de 29 de maig de 1990, referent a les disposicions mínimes de seguretat i de salut relatives al treball amb equips que inclouen pantalles de visualització (cinquena Directiva específica d'acord amb l'apartat 1 de l'article 16 de la Directiva 89/391/CEE), modificada per la Directiva 2007/30/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 20 juny 2007
- Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú
- Llei 30/2007, de 30 doctubre, de Contractes del Sector Públic
- Llei 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de les Bases del Règim Local
- Llei 10/2001, de 13 de juliol, dArxius i Documents de Catalunya
- Llei 11/2007, de 22 de juny, daccés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics
- Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol
- Llei 16/2007, del 21 de desembre, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a 2008
- Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat
- Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú
- Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals
- Llei 34/2002, d'11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic
- Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària
- Llei 5/2002, de 19 d'abril, de l'Agència Catalana de Protecció de Dades
- Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica
- Llei 6/1984, de 5 de març, de la Sindicatura de Comptes
- Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic
- Llei 9/1986, de 10 de novembre, de Cossos de Funcionaris de la Generalitat modificada per Llei 17/2003, 4 juliol, del cos dagents rurals
- Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal
- Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes
- Llei Orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del Dret de Petició
- Llei Orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya
- Ordre d1 de febrer de 1996 per la que saproven els Documents Contables a utilitzar per lAdministració General de lEstat
- Ordre de 6 de maig de 1994, per la qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat Pública, amb caràcter de Pla Comptable Marc per a totes les Administracions Públiques
- Reial Decret 1465/1999, de 17 de setembre, pel que sestableixen criteris dimatge institucional i es regula la producció documental i el material imprès de lAdministració General de lEstat
- Reial decret 208/1996, de 9 de febrer, pel qual es regulen els serveis d'informació administrativa i atenció al ciutadà
- Reial Decret 263/1996, de 16 de febrer, pel qual es regula la utilització de tècniques electròniques, informàtiques i telemàtiques per l'Administració General de l'Estat
- Reial Decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s'estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General de l'Estat
- Reial Decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors
- Resolució PRE/1574/2003, de 15 de maig, per la qual es dóna publicitat als Estatuts de l'Agència Catalana de Certificació
Per afavorir una bona i completa preparació d'aquestes oposicions, aquest text es presenta amb les següents notes característiques: Tema 14 Tema 15 Tema 16 Tema 17 Tema 18 Tema 19 Tema 20 Tema 21 Tema 22 Tema 23 Tema 24 Tema 25
- Referències legislatives: a l'inici de cadascun dels temes; la seva finalitat és donar a conèixer als opositors les normes legals que els serveixen de fonament.
- Quadres i gràfics explicatius dels continguts
- Continguts totalment actualitzats a la data d'edició.
- Metodologia didàctica adaptada a les proves a superar.
- Esquemes-resums finals
Estructura i ordenació de l'ocupació pública
Personal al servei de les administracions públiques. Funció pública de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Estructura de la funció pública: plantilla de personal. Relació de llocs de treball. Registre General de Personal.
Acces a l'ocupació pública, mobilitat i carrera professional
Oferta pública d'ocupació. Selecció de personal. Mobilitat i sistemes de provisió de llocs de treball. La carrera professional. Formació i perfeccionament del personal.
Drets i deures del personal al servei de l'Administració de la Generalitat
Retribucions i nòmines. Vacances, llicències i permisos. Mesures de conciliació de la vida personal, laboral i familiar. Mesures d'igualtat d'oportunitat per raó de gènere. Prevenció de riscos laborals a les administracions públiques. Situacions administratives, incompatibilitats i responsabilitat i règim disciplinari.
Règim del personal laboral de l'Administració de la Generalitat
Normativa laboral. Convenis collectius: conveni collectiu únic del personal laboral de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Contracte de treball.
La comptabilitat pública. La funció econòmica de la Generalitat de Catalunya
La comptabilitat pública. Conceptes generals. Les administracions públiques com a subjectes de la comptabilitat pública. Elements de la comptabilitat pública.
Els ambits de la funció econòmica de la Generalitat de Catalunya.
El pressupost de la Generalitat de Catalunya
El pressupost de la Generalitat de Catalunya: concepte i marc legal. Els principis pressupostaris. Estructura del pressupost. El cicle pressupostari.
El pressupost per programes
El pressupost per programes: concepte i característiques. L'estructura dels programes pressupostaris: diagnòstic de la situació, missió, objectius i indicadors. El pressupost orientat a resultats.
L'execució del pressupost, modificacions i control pressupostari
Execució del pressupost. Execució de l'estat de despeses. Execució de l'estat d'ingressos. Documents comptables i pressupostaris. Els crèdits pressupostaris i les modificacions. El control pressupostari.
Les administracions públiques i la societat de la informació. Protecció de dades de caràcter personal.
Les administracions públiques i la societat de la informació. L'administració electrònica a Catalunya. La informàtica com a eina de suport en els processos administratius. Protecció de dades de caràcter personal.
Organització i qualitat
Organització, mètode de treball i els circuits administratius. Els serveis d'informació administrativa. Cartes de serveis. La qualitat a l'Administració pública.
Atenció al ciutadà i a la ciutadana
Atenció al ciutadà i a la ciutadana. Atenció integral: personal, telefònica, escrita; atenció al públic culturalment divers. Habilitats comunicatives. Iniciatives, reclamacions, queixes i peticions.
Tractament i gestió de la documentació
Recepció i registre de documents. Organització dels documents administratius.
Arxivament de documents. Conservació i eliminació de documents: avaluació i tria.
Gestió dels documents electrònics. Certificació digital i signatura electrònica.
Els documents administratius
Redacció de documents administratius i tipologia de documents.