Tema 2. Lorganització de lAdministració pública: Concepte dAdministració pública. Lorganització de lAdministració pública espanyola. Lorganització administrativa de la Generalitat. Els departaments de la Generalitat i les seves competències i àrees dactuació. Estructura organitzativa dels departaments. Organització administrativa del territori a Catalunya.
Tema 3. Lorganització del servei públic: Concepte de servei públic. Indicadors de qualitat i la seva relació amb els procediments de treball. Criteris dorganització i de coordinació. Treball en equip en les activitats de suport. Dinàmica de grup de treball. Lorientació a la ciutadania. Lorientació als resultats.
Tema 4. El personal al servei de lAdministració de la Generalitat de Catalunya: Continguts bàsics de la normativa que regula la funció pública de lAdministració de la Generalitat de Catalunya. Estructura. Accés. Formació i promoció. Drets i deures del personal funcionari. Incompatibilitats. Règim disciplinari. Riscos laborals i riscos específics. Protecció de dades de caràcter personal.
Tema 5. Lactuació de lAdministració: Funció, conceptes bàsics i característiques del procediment administratiu. La funció econòmica de la Generalitat de Catalunya: aspectes bàsics de lactivitat econòmica i de lús de recursos.
Tema 6. Atenció a la ciutadania: Els drets de la ciutadania davant lAdministració. Acollida i informació. La comunicació efectiva de recepció i transmissió dinformació. Els fluxos de comunicació. La recepció (front office) i la imatge corporativa. Identificar, orientar, adreçar o acompanyar. Protocols dactuació i normes de seguretat. Nocions bàsiques de protocol.
Tema 7. Processos de comunicació interpersonal: Lescolta efectiva. El contingut del missatge en la comunicació interpersonal. Dificultats, barreres i solucions. La comunicació telefònica. La comunicació telemàtica. Elaboració de documents escrits breus: avisos i rètols.
Tema 8. Tractament i gestió de la documentació: Normativa bàsica sobre la documentació administrativa. Documents administratius i tipologia. El registre dentrada i de sortida de documents: funcions i organització. Larxiu. Tramitació de correspondència i paqueteria interna i externa. Servei de correus i missatgeria externa.
Tema 9. Ús i cura de les instal·lacions públiques: La custòdia i vigilància de les instal·lacions. Els protocols dactuació segons normatives de seguretat i salut laboral. Plans demergència dedificis i instal·lacions. El suport en lhabilitació i en la preparació de sales i instal·lacions per a diferents usos i esdeveniments. Especificitats dels centres docents.
Tema 10. Ús, cura i control de material i maquinària: Registre i control bàsic de material i equips doficina. Material fungible i no fungible. Gestió bàsica dinventaris. Tipologia, classificació i control destocs. Els equips de reproducció, informàtics i denquadernació. Mètodes de reproducció: reprografia, multicopista i digitalització. Criteris de seguretat. Criteris de sostenibilitat.