Argumento de Temari 2 Auxiliar Administratiu-iva Institut Català de la Salut
Encuadernación: Rústica1Tema 1. Les administracions públiques i la societat de la informació. Ladministració electrònica a Catalunya. La firma electrònica. El certificat digital. Registre telemàtic i tramitació de procediments administratius mitjançant Internet. Finestreta electrònica. Sistemes dinformació a lInstitut Català de la Salut en processos assistencials i de suport administratiu.
Tema 2. Organització, mètode de treball i els circuits administratius. Els serveis dinformació administrativa.
Tema 3. Atenció a la ciutadania. Atenció integral: personal, telefònica, escrita. Atenció al públic culturalment divers. Iniciatives, reclamacions, queixes, suggeriments, agraïments i peticions. Habilitats socials i comunicatives. El ciutadà com a centre del sistema sanitari català. El dret a la informació i a la confidencialitat.
Tema 4. Dret de prestació de serveis de forma individual i collectiva: lliure elecció dequip datenció primària, de metge i pediatre. El dret a obtenir una segona opinió mèdica. El dret a latenció sanitària pública: la condició dassegurat i beneficiari de lassegurat. Accés als ciutadans estrangers empadronats a Catalunya. La targeta sanitària individual: regulació i dret a obtenir-la. La targeta sanitària europea. La facturació a tercers a les persones no cobertes pel sistema sanitari públic: supòsits i conceptes facturables.
Tema 5. Tècniques de gestió i control darxiu i documentació clínica. Gestió, conservació i destrucció de documents. Gestió de documents electrònics.
Tema 6. Els sistemes informàtics: concepte, codificació de la informació. Hardware, estructura funcional dun ordinador, components físics, perifèrics dentrada i sortida. Sofware, suport lògic dun ordinadors: conceptes, sistemes operatius actuals (Windows.). Manteniment bàsic dels ordenadors (preventiu i correctiu). Nocions bàsiques de seguretat informàtica (Firewall, antivíric, sistemes de detecció dintrusos.) Conceptes bàsics de dispositius de mobilitat (portàtils, tauletes tàctils, mòbils).
Tema 7. Ofimàtica: 1) Processadors de text (Microsoft Word): conceptes, funcionalitats, plantilles, combinació de correspondència. 2) Base de dades (Microsoft Access): concepte i funcionalitats, taules, formularis, consultes, informes, relacions. Full de càlcul (Microsoft Excel): concepte, funcionalitats, taules dinàmiques, funcions, gràfics. Presentacions (Microsoft PowerPoint); concepte i funcionalitats principals. Correu electrònics: conceptes bàsics, navegadors. Cerca dinformació. Eina 2.0: concepte bàsic dels blocs i les plataformes virtuals de telecomunicació (Moodle).
Perfil competencial
Tema 1. Adequació al canvi i flexibilitat. Orientació al servei. Treball en equip i cooperació. Capacitat resolutiva i presa de decisions. Comunicació i persuasió. Planificació, organització i priorització.