Tres personatges, la fada Lila, la bruixa Brufina i el mag Benet, sencarreguen de presentar, per mitjà del llenguatge narratiu, cadascun dels fonemes i lletres que es treballen en els quaderns.
El tractament de cada fonema sinicia amb el reconeixement del so i la seua representació gràfica en minúscula i majúscula, per afavorir-ne la discriminació auditiva i visual. El mètode didàctic utilitzat presenta una seqüenciació progressiva dels continguts: es passa del fonema a la lletra, de la lletra a les síl·labes, i daquestes a les paraules, les frases i als diversos textos (poemes, endevinalles, embarbussaments, etc.). Daltra banda, sempre que sintrodueix una nova lletra, sen repassen les estudiades fins aleshores. Daquesta manera, els alumnes relacionen els nous continguts amb els ja apresos.
A cada fitxa es proposen, a més de les activitats individuals, unes activitats prèvies que pretenen ajudar els alumnes a comprendre i realitzar adequadament la tasca que sels demana i a iniciar-se en el coneixement de les primeres nocions gramaticals (gènere, nombre, etc.).
Al final de cada quadern hi ha una fitxa davaluació dels conceptes treballats.
INTRODUCCIÓ QUADERN 3
En el quadern 3 es treballen les consonants: d, t, s, h. Cada una delles es presenta a partir dun conte o duna petita història narrada amb vinyetes i, a continuació, es treballen seqüencialment.
Es presenten diferents tipus de text: contes, embarbussaments, poemes, endevinalles i vinyetes. Aquests textos van amb lletra lligada, que és la lletra que utilitzaran els alumnes per escriure, tot i que es treballen també les grafies en majúscula.
Sinclou un full de retallables (fotografies) que seran necessaris per a la realització dalgunes fitxes.
A cada fitxa es proposen, a més de les activitats individuals, unes activitats prèvies que pretenen ajudar els alumnes a comprendre i realitzar adequadament la tasca que sels demana i a iniciar-se en el coneixement de les primeres nocions gramaticals.
Al final del quadern hi ha una fitxa davaluació amb activitats de discriminació auditiva, lectura i escriptura amb les lletres que shi han treballat.