Argumento de La Acción Didáctica Conjunta: Diálogos sobre Docencia e Investigación
Encuadernación: Cartoné
El text presenta tres diàlegs agrupats per articles d'autors de la Universitat de Girona, Ginebra, Rovira i Virgili, i Colòmbia que formen equip amb educadors de diferents escoles i nivells educatius. Com reflexió de fons subjau el fet que ja entrats en la segona dècada del segle XXI, cal preguntar-se sobre la interdisciplinarietat i el rol dels docents i la seva repercussió en totes les disciplines. Una mirada retrospectiva ens s'adona que en la immediata postguerra i fins als anys 1980 del segle XX, l'aula va ser considerada essencialment com un «terreny d'aplicació» dels avenços obtinguts en els camps acadèmics. Amb la consolidació acadèmic de les ciències humanes i socials comencen a sorgir, des dels anys 80, paradigmes que permeten pensar de manera més complexa les relacions entre teoria i pràctica. Fins arribar a la situació de considera l'activitat docent cada vegada més com un veritable camp professional en què els seus membres no són únicament executors d'un saber, sinó productors de sabers experts i actors dels processos investigadors.1