Argumento de Inglés I (ebook)
La Universidad de Las Palmas de Gran Canaria está convencida de la necesidad de elaborar materiales docentes asequibles y de calidad para dinamizar y facilitar los procesos de enseñanza y aumentar el éxito académico de los estudiantes. Para lograr este objetivo, se ha creado la colección Cuadernos para la docencia compuesta por estudios básicos sobre los contenidos de las diferentes materias o asignaturas que se imparten en los títulos de la ULPGC. Esta línea de publicaciones pretende convertirse en una herramienta útil para los estudiantes que les permita abordar los procesos de aprendizaje con materiales estructurados a partir de un diseño común y contenidos rigurosos. Al mismo tiempo, se pone en el camino de la mejora de los programas formativos que ofrecemos a la sociedad. Inglés I es un manual docente práctico, dirigido a estudiantes de lengua inglesa con un nivel B1, que adopta una metodología práctica y comunicativa a la hora de presentar estructuras gramaticales, que permite al alumno llegar a sus propias conclusiones sobre las estructuras introducidas en cada unidad. Además, el manual incluye una gran variedad de ejercicios que favorecen la consolidación de las estructuras por parte del estudiante a través de actividades comunicativas relacionadas con su entorno personal.0PRESENTACIÓN CUADERNOS PARA LA DOCENCIA INTRODUCTION UNIT 1. THE PRESENT PERFECT 1. Sensitisation 2. Common adverbs 3. Practice A. Correct the mistakes in the following sentences B. Past simple or present perfect? C. Present perfect simple or continuous? D. Past simple or present perfect? E. Verb forms and prepositions F. Further practice in verb forms G. Personalisation: "Find someone who..." UNIT 2. USES OF HAVE AND GET 1. Sensitisation 2. Uses of have and get 3. Focus on form: have 4. Practice A. The verb have B. The verb get C. Personalisation UNIT 3. ASKING QUESTIONS 1. Sensitisation 2. Practice A. WH- questions B. Indirect questions C. Question tags D. Showing interest: echo questions E. Short questions: WH- Word + preposition F. Round-up UNIT 4. AGREEING AND DISAGREEING 1. Sensitisation 2. Practice A. Complete the table B. Other forms of expressing (dis)agreement C. Complete the dialogue D. Exam practice E. Personalisation UNIT 5. EXPRESSING ABILITY 1. Sensitisation 2. Practice A. Complete the gaps B. Personalisation UNIT 6. ADVERBS 1. Sensitisation 2. Formation 3. Types 4. Position 5. Practice A. True or false? B. Underline the correct answer C. Identifying adverbs in authentic texts UNIT 7. PHRASAL VERBS 1. Sensitisation 2. Phrasal verbs in particular contexts 3. Typical collocations 4. Types of phrasal verbs 5. Practice A. Complete the gaps with a phrasal verb B. Complete the gaps with a verb or particle C. Rewrite substituting the noun with a pronoun D. Personalisation UNIT 8. PAST HABITS 1. Revision of past tenses A. Mini sagas B. Narrative tenses C. Past simple or past continuous? 2. Sensitisation 3. Stative vs dynamic verbs 4. Practice A. Past habits ? used to and would B. Exam practice C. Personalisation UNIT 9. REPORTED SPEECH 1. Sensitisation 2. Other reporting verbs 3. Place and time expressions in reported speech 4. Practice A. Rewrite the sentences using reported speech B. Reporting back two dialogues C. Personalisation BIBLIOGRAPHY