ÍNDEX
Pròleg.
Presentació.
1. Referents per al foment de la participació infantil.
Avançant en larticle 12 de la Convenció dels drets dels infants.
Avançant en la representació de la infancia.
Avançant en les dimensions de la participació.
2. El Consell dInfants: concepte i aspectes organitzatius.
Els orígens dels Consells dInfants.
La definició daquest òrgan de participació.
Algunes decisions prèvies a la formació dun Consell.
El funcionament del Consell: similituds procedimentals a les assemblees.
Les formes de participació infantil que es poden impulsar a la ciutat.
3. Lexperiència dun Consell pas a pas.
La constitució del Consell dInfants
El primer dia del Consell. Qui som? Què ens uneix?
Ens organitzem. Com treballarem? I quins temes treballarem?
Les sessions del Consell. Una proposta destructura i rituals.
Lencàrrec polític. Duna proposta de treball a un projecte planificat (I).
Lencàrrec polític. Del projecte planificat a lacció transformadora (II).
4. La reunió amb les famílies: una oportunitat més per a repensar-nos.
Com veiem els infants la nostra ciutat? La reunió amb lalcalde i els representants de lequip de govern. Les aportacions del Consell dInfants més enllà de la seva ciutat.
Ens retrobem. Què hem fet? Què ens queda per fer?
5. Teixint lexperiència de participació en el Consell dInfants. Tot suma!
La ciutat escenari doportunitats per a la participació.
La transformació de les oportunitat en pràctiques de participació.
Les pràctiques internes.
Pràctiques per fomentar el sentit de grup.
Pràctiques per pensar i organitzar el treball del Consell.
Pràctiques per donar continuïtat al Consell.
Pràctiques per repensar-se i avaluar la participació.
Les pràctiques externes.
Pràctiques per representar els infants a la ciutat i fer sentir la seva veu.
Pràctiques per fomentar millores i transformacions.
Pràctiques per difondre el Consell i el treball que desenvolupa.
Leducador: elements per a lacompanyament de la participació.
Les competències per a lexercici de la participació democrática.
6. Referències bibliogràfiques.