Argumento de Funcio Psicopedagogica en L"etapa D"eucacio Secundaria Obligatoria a Catalunya
Els autors del llibre han fet un esforç de síntesi de les iniciatives pràctiques de diferents centres educatius que representen una realitat del procés deducar en la diversitat. Tal com explica en el pròleg el catedràtic de lÀrea de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de Girona Paco Jiménez, aquest manual és un exemple dexposició dexperiències que han posat de manifest la importància del treball centrat en la millora de la mútua acceptació i el rendiment escolar dels grups heterogenis que formen part del grup aula. En definitiva, el que pretenen aquestes experiències exposades en aquest llibre és oferir possibles propostes de models denriquiment de les possibilitats intel·lectuals i afectives de lindividu i del grup. Aquestes experiències representen una alternativa efectiva per atendre la diversitat educativa i els centres del llibre arriben al convenciment que aquestes experiències poden ser alternatives vàlides per donar resposta al repte de leducació en la diversitat i crec que són conscients que les propostes també són una motivació per seguir reflexionant sobre qüestions que els professors de secundària plantegen des de fa molt de temps en relació a quina resposta donar a les seves aules. De totes maneres, com que mai tenim la certesa dhaver trobat la resposta encertada, també estic convençut que els autors, que han anat acumulant experiència veient situacions complexes, conjuntament amb el professorat de secundària, han arribat a la conclusió que encara sha de seguir buscant respostes pels molts interrogants dels autors, dels professors/es, dels pares i dels alumnes. (...) El lector té a les seves mans un manual que aporta continguts i missatges útils i funcionals que, de manera continuada, van suggerint noves alternatives. Del pròleg de Paco Jiménez, catedràtic de lÀrea de Didàctica i Organització Escolar0