El Diagnòstic en Educació és una de les funcions principals dels professionals dedicats a lorientació educativa. En aquest sentit, un dels objectius fonamentals dels professionals de la psicopedagogia és portar a terme lavaluació i el diagnòstic individualitzat de la persona per tal de poder oferir-li una resposta el més adequada possible respecte a les seves necessitats acadèmiques, afectives o relacionals. Des daquest punt de vista, aquest manual pretén fonamentar les bases per tal de poder planificar i portar a terme lavaluació i el diagnòstic. És per això que dedica el primer capítol a definir i concretar el Diagnòstic en Educació. El segon, es centra en mostrar els diferents procediments, tècniques i instruments de recollida dinformació. Els capítols següents estan dedicats a lavaluació i diagnòstic del desenvolupament cognitiu, del desenvolupament personal i social i dels aspectes curriculars. El sisè capítol es dedica a lavaluació dels aspectes contextuals. Finalment, el setè mòdul es dedica a linforme socio psicopedagògic com a eina on recollir totes les dades per tal denregistrar i comunicar els resultats.