D'una banda, s'estimula els nens i les nenes perquè pensin i perquè s'expressin mitjançant la parla, l'escriptura, la interpretació lliure, l'argumentació lògica i la interpretació creativa, i perquè incorporin a la seva estructura de pensament tot allò que els fa avançar. Per això es plantegen propostes obertes que permeten manifestar visions personals, i també propostes tancades que només permeten una interpretació única marcada per la lògica.
D'altra banda, el projecte vol que els alumnes projectin cap al grup entusiasme i participació, i que contrastin les seves aportacions, de manera que s'enriqueixin mútuament i aprenguin a treballar en equip.
El projecte incorpora també l'autoavaluació com un mitjà per ser crític amb un mateix, per poder autoexigirse, per ser conscient d'allò que cal anar aconseguint a curt i a llarg termini, i per anar consolidant l'autoestima i la seguretat personal. Unitat 2 Què en penses de...? Unitat 3 Què en penses de...? Projecte trimestral 1 Unitat 4 Què en penses de...? Unitat 5 Què en penses de...? Unitat 6 Què en penses de...? Projecte trimestral 2 Unitat 7 Què en penses de...? Unitat 8 Què en penses de...? Unitat 9 Què en penses de...? Projecte trimestral 3 Programació
LA TEVA ESCOLA
El text instructiu. El gènere. La síl*laba tònica. El diccionari
EL PODER DE LES PARAULES
La narració. El nombre. L'accentuació. Les frases fetes
EL RESPECTE A LA NATURA
Els determinants. Els apunts. La polisèmia. Paraules amb hac
CONSELL DE CLASSE
LA HISTÒRIA
El text argumentatiu. L'adjectiu. La vocal neutra i la O àtona. Sinònims i antònims
LA POESIA
La poesia. Els complements del nom. La essa sorda i la essa sonora. Famílies de paraules
LES CULTURES DEL MÓN
El reportatge. Els pronoms personals forts. Paraules amb B i V. Prefixos i sufixos
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
PARLAR DELS SENTIMENTS
El diàleg. El verb: el mode indicatiu. Paraules amb L*L. Precisió en el llenguatge
LES CATÀSTROFES NATURALS
La notícia. El verb imperatiu, infinitiu, gerundi i participi. Paraules amb X, G i J. Homòfons
LES VACANCES
L'entrevista. Els adverbis. L'escriptura dels pronoms febles. Préstecs lingüístics.
LA TELEVISIÓ