Argumento de Comencem a Llegir
El llibre consta de dues parts ben diferenciades. La primera, presenta les lletres de l'abecedari, alfabetitzades, amb la intenció que puguin ser treballades en l'ordre que es cregui més adient. Hi trobareu totes les lletres, excepte la w i la y (aquesta grafia la treballem dins la lletra n per formar la representació gràfica del so nasal palatal). La lletra c la trobareu en mots en què representa el so oclusiu velar sord (ca-co-cu) i en altres en què representa el so fricatiu alveolar sord (ce-ci). Presentem la lletra g com una representació del so oclusiu velar sonor (ga-go-gu) i del so fricatiu palatal sonor (ge-gi). La lletra s la trobareu en mots en què representa el so fricatiu alveolar sord i en altres en què representa el so fricatiu alveolar sonor. Les consonants figuren generalment en síl·laba directa i combinades amb les cinc vocals. Seguint la tendència actual de descobrir el codi escrit dins un context significatiu per als nens i les nenes, plantegem el llibre des d'un punt de vista global i analític: global perquè partim de la il·lustració d'escenes de la vida real dels infants, acompanyades cada una de tres frases senzilles que l'expliquen, i analític, perquè en cada una d'aquestes escenes hi ha sis paraules clau que contenen la lletra que estudiem. Aquestes paraules serviran per ajudar a comprendre el text escrit. Una d'aquestes correspondrà sempre al nom del personatge o personatges protagonistes de l'escena. Les paraules clau les escrivim en lletra ...1