Per on cal anar? Ja no es tracta que les nenes puguin estudiar igual que els nens, vell objectiu de la coeducació. Aquesta fita ha estat aconseguida al nostre país. Ara es tracta dun canvi cultural que elimini els prejudicis, els límits imposats a les criatures pel fet dhaver nascut amb un sexe o altre, que els obri totes les possibilitats perquè puguin ser el que són i volen ser amb total llibertat.
Marina Subirats és catedràtica emèrita de Sociologia de la UAB. Fa anys que treballa en temes deducació i coeducació, en els que ha fet aportacions molt conegudes. En aquest llibre, dedicat sobretot al professorat, planteja un repte apassionant: el de contribuir, des de les escoles i instituts, a aquest canvi cultural, el de la desaparició dels models de gènere i el cultiu de totes les capacitats humanes de les nenes, però també dels nens.
1. Què entenem per coeducació: les diverses fases dun llarg procés
2. Ser una dona, ser un home, fets naturals o socials?
3. Ladquisició dels gèneres des de la primera infància
4. Els actuals models de gènere i el seu caràcter obsolet
5. Els objectius de la coeducació avui
6. Treballar la coeducació
7. Ocupació i ús de lespai per part de nens i nenes: joguines, jocs, esports
8. El llenguatge, gran matriu del pensament
9. Els sabers de referència: contes, llibres de text, currículums
10. Aprenent a relacionar-se: de la competició a la cooperació, de la violència a lempatia
Cloenda (Gemma Lienas)
Annex: el marc legislatiu
Bibliografia i webs de consulta