Conté el desenvolupament de temes corresponents als blocs 3, 4 i 5 del programa, sobri Gestió econòmica i financera, Prevenció de riscos laborals y Organització del treball, respectivament. Tots ells s'han tractat en profunditat i estan actualitzats mitjançant la incorporació de les novetats legislatives que els afecten. Aquest programa es completa en altres dos volums de temari que recullen la resta de temes del mateix. Tema 3.1. La comptabilitat pública: Conceptes generals. La comptabilitat de les empreses públiques. Idees bàsiques i generals de comptabilitat financera i pressupostaria. Elements de la comptabilitat de lInstitut Català de la Salut Tema 3.2. El pressupost de lInstitut català de la Salut en el marc del pressupost de la Generalitat de Catalunya. El control financer permanent. Documents comptables i pressupostaris. El control pressupostari Tema 3.3. La contractació administrativa en el sector públic. Classes de contractes BLOC 4. Prevenció de risc laborals Tema 4.1. Riscos a làmbit sanitari. Factors de risc específics associats a la seguretat: incendis i explosió, productes químics, seguretat vial i equips de treball. Actuacions en cas demergència: incendis. Factors de risc ergonòmics: treball amb pantalles de visualització. Factors de risc psicosocials Organització del treball. Jornades perllongades i torns. Tècniques afrontament de l estrès. Situacions de violència. BLOC 5. Organització del treball Tema 5.1. Les administracions públiques i la societat de la informació. Ladministració electrònica a Catalunya. La firma electrònica. El certificat digital. Registre telemàtic i tramitació de procediments administratius mitjançant Internet. Finestreta electrònica. Sistemes dinformació a lInstitut Català de la Salut en processos assistencials i de suport administratius Tema 5.2. Organització, mètode de treball i els circuits administratius. Els serveis dinformació administrativa Tema 5.3. Atenció a la ciutadania. Atenció integral: personal, telefònica, escrita. Atenció al públic culturalment divers. Iniciatives, reclamacions, queixes, suggeriments, agraïments i peticions. Habilitats socials i comunicatives. El ciutadà com a centre del sistema sanitari català. El dret a la informació i a la confidencialita