Des de finals del segle passat, les descobertes científiques sobre la funció indispensable de les emocions en el desenvolupament personal i social i en laprenentatge han suposat un canvi determinant en làmbit de la formació de les persones. En aquesta obra, adreçada al professorat de totes les etapes educatives, es parteix duna exposició de la funció de les emocions i de la salut psicològica dinfants i joves, es presenten propostes dactuació en el centre i dins laula, per acabar obrint algunes reflexions sobre com estructurar la formació i assumir la pròpia professió. Sinclou, així mateix, un ampli espai de reflexió sobre els estils educatius i lequilibri emocional deducadors i educadores i sofereixen eines de coaching. Tot plegat des de la mirada de la psicologia, la pedagogia i la neurociència.
Pel seu contingut, lobra és dinterès no només per al professorat sinó per a totes les persones i collectius que, conscients de la influència que tots exercim sobre els altres i especialment sobre les noves generacions, participem i hem de contribuir a la millora de la salut emocional de la comunitat on vivim. Lobra també pretén collaborar en la construcció duna ciutadania amb nous valors, més activa i emprenedora, que cerca la millora de tot el collectiu humà.
Presentació
1. Emocions i educació, una integració necessària
2. Educació de les emocions, salut psicològica i centre educatiu
3. Centres emocionalment intelligents
4. Creixement emocional a laula
5. Emocions i processos educatius: els estils educatius i les emocions
6. El coaching com a recurs: eines per entrenar les competències emocionals
7. Noves perspectives en la formació inicial del professorat
Els conceptes clau en leducació de les emocions
Bibliografia
Sobre els autors