jueves, 28 de mayo de 2009
- Administratiu/va de l'Institut Català de la Salut.
- Preparadors i acadèmies.
- Professionals de l'Institut Català de la Salut.
El present manual pretén ser un instrument eficaç d'aprenentatge per a la preparació de les proves selectives d'ingrés a les places vacants d'Administratiu/a de l'Institut Català de la Salut.
Aquest volum conté qüestionaris tipus test sobre cadascun dels temes recollits en el programa oficial publicat en el DOGC núm. 5369 de 29 d'abril de 2009
- Constitució Espanyola, de 27 de desembre de 1978 Test 2 Test 3 Test 4 Test 5 Test 6 Test 7 Test 8 Test 9 Test 10 Test 11 Test 12 Test 13 Test 14 Test 15 Test 16 Test 17 Test 18 Test 19 Test 20 Test 21 Test 22 Test 23 Test 24 Test 25 Test 26 Test 27 Test 28 Test 29
- Decret 12/2007, de 16 de gener, de reestructuració del Departament de Justícia
- Decret 136/2008, de 1 de juliol, de reestructuració del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació
- Decret 166/2008, de 26 d'agost, de reestructuració parcial del Departament de Justícia
- Decret 197/2007, de 10 de setembre, d'estructuració de la Secretaria de Relacions amb l'Administració de Justícia
- Decret 205/2007, de 18 de setembre, de reestructuració parcial del Departament de Governació i Administracions Públiques
- Decret 219/2005, d'11 d'octubre, de reestructuració del Departament de Salut
- Decret 243/2007, de 6 de novembre, d'estructura del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació
- Decret 266/2001, de 9 doctubre, pel que sestableixen la creació, lorganització i les funcions de les oficines datenció ciutadana
- Decret 269/2007, d'11 de desembre, de reestructuració del Departament d'Educació
- Decret 289/2006, de 4 de juliol, de reestructuració parcial del Departament de Medi Ambient i Habitatge
- Decret 303/2004, de 25 de maig, de modificació de la denominació del Departament de Sanitat i Seguretat Social
- Decret 312/1998, d1 de desembre, de creació de Serveis de Prevenció de Riscos Laborals per al personal al servei de lAdministració de la Generalitat
- Decret 360/1994, de 15 de desembre, del registre dentrada i sortida de documents de lAdministració de la Generalitat de Catalunya
- Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya
- Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya
- Decret 478/2006, de 5 de desembre, d'estructura del Departament de la Vicepresidència
- Decret 480/2006, de 5 de desembre, de reestructuració del Departament de Governació i Administracions Públiques
- Decret 5/2006, de 17 de gener, pel que es regula lacreditació de centres datenció hospitalària aguda i el procediment dautorització dentitats avaluadores
- Decret 566/2006, de 19 de desembre, de reestructuració del Departament d'Economia i Finances
- Decret 567/2006, de 19 de desembre, de reestructuració del Departament de Política Territorial i Obres Públiques
- Decret 570/2006, de 19 de desembre, d'estructuració del Departament de Treball
- Decret 572/2006, de 19 de desembre, de reestructuració parcial del Departament d'Acció Social i Ciutadania
- Decret 573/2006, de 19 de desembre, de reestructuració parcial del Departament de Medi Ambient i Habitatge
- Decret 659/2006, de 27 de desembre, de reestructuració del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural
- Decret 914/1969, de 8 maig, pel qual es crea lArxiu General de lAdministració Civil
- Decret 93/2008, de 29 d'abril, de reestructuració del Departament de la Presidència
- Decret Legislatiu 1/1997, de 31 doctubre, pel qual saprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública
- Decret Legislatiu 2/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 4/1985, de 29 de març, de l'Estatut de l'Empresa Pública Catalana
- Decret Legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya
- http://www.gencat.cat/ics
- Llei 10/2001, de 13 de juliol, dArxius i Documents de Catalunya
- Llei 11/2007, de 22 de juny, daccés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics
- Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics
- Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya
- Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern
- Llei 14/1984, de 20 de març, de Síndic de Greuges
- Llei 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat
- Llei 15/2008, de 23 de desembre, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a 2009
- Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol
- Llei 193/1963 de 28 de desembre, sobre Bases de la Seguretat Social
- Llei 2/2000, de 4 de maig, del Consell del Audiovisual de Catalunya
- Llei 2/2008, de 23 de desembre, de Pressupostos Generals de lEstat per a lany 2009
- Llei 2/2009, de 12 de febrer, del Consell de Garanties Estatutàries
- Llei 21/2000, de 29 de desembre, sobre els drets dinformació concernent a la salut i lautonomia del pacient, i a la documentació clínica
- Llei 24/1997, de 15 de juliol, de consolidació i racionalització del sistema de Seguretat Social
- Llei 28/2006, de 18 de juliol, d'Agències estatals per a la millora dels serveis públics
- Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa
- Llei 3/1993, de 22 de març, Bàsica de Cambres Oficials de Comerç, Indústria i Navegació
- Llei 30/1992 , de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú
- Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic
- Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals
- Llei 34/2002, d'11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic
- Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques
- Llei 41/2002, de 14 de novembre, bàsica reguladora de l'autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d'informació i documentació clínica
- Llei 47/2003 de 26 de novembre, General Pressupostària
- Llei 5/2002, de 19 d'abril, de l'Agència Catalana de Protecció de Dades
- Llei 5/2008, de 24 dabril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista
- Llei 50/1997, de 27 de novembre, del Govern
- Llei 50/2002, de 26 de desembre, de Fundacions
- Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques
- Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut
- Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica
- Llei 6/1984, de 5 de març, de la Sindicatura de Comptes
- Llei 6/1984, de 5 de març, de Sindicatura de Comptes
- Llei 6/1997, de 14 d'abril, d'Organització i Funcionament de l'Administració General de l'Estat
- Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic
- Llei 8/2007, de 30 de juliol, de l'Institut Català de la Salut
- Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal
- Llei Orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del Dret de Petició
- Llei Orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya
- Ordre d1 de febrer de 1996 per la que saproven els Documents Contables a utilitzar per lAdministració General de lEstat
- Ordre de 6 de maig de 1994, per la qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat Pública, amb caràcter de Pla Comptable Marc per a totes les Administracions Públiques
- Ordre ECF/132/2008, de 3 de març, per la s'aprova el règim general a seguir en l'exercici del control financer en l'àmbit de l'Institut Català de la Salut
- Reglament del Congrés dels Diputats, de 10 de febrer de 1982
- Reglament del Senat, Text Refós aprovat per la Mesa del Senat, escoltada la Junta de Portaveus, en la seva reunió del dia 3 maig de 1994
- Reial Decret 1415/2004, de 11 de juny, pel que saprova el Reglament General de Recaptació de la Seguretat Social
- Reial Decret 1465/1999, de 17 de setembre, pel que sestableixen criteris dimatge institucional i es regula la producció documental i el material imprès de lAdministració General de lEstat
- Reial Decret 2064/1995, de 22 de desembre, pel que saprova el Reglament General sobre Cotització i Liquidació daltres drets de la Seguretat Social
- Reial Decret 208/1996, de 9 de febrer, pel qual es regulen els serveis d'informació administrativa i atenció al ciutadà
- Reial Decret 263/1996, de 16 de febrer, pel qual es regula la utilització de tècniques electròniques, informàtiques i telemàtiques per l'Administració General de l'Estat
- Reial Decret 295/2009, de 6 de març, pel que es regulen les prestacions econòmiques del sistema de la Seguritat Social per maternitat, paternitat, risc durant lembaraç i risc durant la lactància natural
- Reial Decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual saprova el Reglament dels serveis de prevenció
- Reial Decret 84/1996, de 26 de gener, pel que saprova el Reglament General sobre inscripció dempreses i afiliació, altes, baixes i variacions de dades de treballadors en la Seguretat Social
- Reial Decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s'estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General de l'Estat
- Reial Decret Legislatiu 1/1994, de 20 de juny, pel que s'aprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social
- Resolució de 27 de setembre de 1999, per la qual s'aprova el Pla especial de comptabilitat pública del Servei Català de la Salut
- Resolució PRE/1574/2003, de 15 de maig, per la qual es dóna publicitat als Estatuts de l'Agència Catalana de Certificació
- Resolució TRI/2764/2005, de 22 de setembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Pacte sobre drets de participació dels empleats i empleades públics en matèria de prevenció de riscos laborals en làmbit de lAdministració de la Generalitat de Catalunya (codi de conveni 7902362)
- Resolució TRI/4240/2006, de 27 de novembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord de la Mesa Sectorial de Negociació de Sanitat per al període 2007-2010
La Constitució espanyola de 1978: estructura, contingut i principis. Drets i deures fonamentals.
Les Corts Generals: composició, organització i atribucions. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes: constitució i competències. El finançament de les comunitats autonomes.
Estatut d'autonomia de Catalunya: concepte, contingut. Drets i deures de la ciutadania. Principis rectors. Garanties dels drets estatutaris. Competències de la Generalitat de Catalunya: tipologia. Institucions de la Generalitat de Catalunya.
Organització administrativa de la Generalitat de Catalunya. Principis generals. Tipus d'òrgans. L'Administració institucional o instrumental. L'organització administrativa. La competència administrativa: concepte i alteracions. El sector públic empresarial. Els consorcis i les fundacions.
L'empresa pública Institut Català de la Salut. Règim jurídic, objectius, funcions i principis de gestió. Organització de l'Institut Català de la Salut. La prestació de serveis sanitaris i sociosanitaris. Règim de personal, econòmic i patrimonial.
L'administració pública: concepte i principis. El dret administratiu. Jerarquia. El reglament: concepte i classes. Fonament i límits de la potestat reglamentària.
L'acte administratiu: concepte i classes. Elements. La motivació i la forma. El silenci administratiu i els actes presumptes. La notificacio i la publicació.
El procediment administratiu. Fases del procediment administratiu. Els terminis administratius.
Els recursos administratius. Concepte i classes. La responsabilitat de les administracions públiques.
Els contractes del sector públic: tipologia i característiques essencials. La contractació electrònica. Requisits per contractar amb el sector públic: la capacitat i la solvència de l'empresari. La classificació empresarial i el registre d'empreses licitadores. Les prohibicions per contractar.
L'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut. Normes generals de la llei. Objecte. Àmbit d'aplicació. Normes sobre el personal estatutari. Principis i criteris d'ordenació del règim estatutari.
Classificació del personal estatutari. Criteri de classificació. Personal estatuari sanitari. Personal estatutari de gestió de serveis. Personal estatutari fix. Personal estatutari temporal. Drets i deures: individuals i collectius.
Jornada de treball, permisos i llicències. Situacions del personal estatutari. Règim disciplinari. Incompatibilitats. Representació, participació i negociació collectiva. Els pactes i els acords amb les organitzacions sindicals.
Adquisició, pèrdua i renúncia a la condició de personal estatutari fix. Provisió, selecció i promoció interna. Mobilitat del personal. Carrera professional. Retribucions.
II Acord de la Mesa Sectorial de Negociació de Sanitat sobre les condicions de treball del personal estatutari de l'Institut Català de la Salut. Sistemes d'incentivació i promoció professional: la carrera professional i la retribució variable per compliment d'objectius. Polítiques d'ocupació. Mesures de reordenació de la prestació assistencial i millores laborals.
El sistema espanyol de la Seguretat Social. La Llei de bases. Principis informadors. El Text refós de la Llei general de la Seguretat Social: estructura i contingut. La Llei 24/1997, de 15 de juliol, de consolidació i racionalització del sistema de Seguretat Social
La constitució de la relació jurídica d'assegurament. Inscripció d'empreses. Afiliacio, altes i baixes: procediment, cotitzacio. Bases i tipus de cotitzacio. Subjectes obligats i responsables de la cotització. Acció protectora: contingències i prestacions.
L'estatut bàsic de l'empleat públic. Àmbit d'aplicació. Principis generals. Afectació al règim jurídic del personal estatutari dels serveis de salut.
La comptabilitat pública. Conceptes generals. La comptabilitat de les empreses públiques. Elements de la comptabilitat de l'Institut Català de la Salut. Els estats financers de l'Institut Català de la Salut.
El pressupost de l'Institut Català de la Salut en el marc del pressupost de la Generalitat de Catalunya. Els principis pressupostaris. Estructura del pressupost. El cicle pressupostari. Procedència dels recursos de l'Institut Català de la Salut.
Execució del pressupost de l'Institut Català de la Salut. Execució de les despeses. Execucio dels ingressos. El control financer permanent. Documents comptables i pressupostaris. Els crèdits pressupostaris i les modiicacions. El control pressupostari.
El marc jurídic de la prevenció de riscos laborals a Espanya: principis generals. El Reglament dels serveis de prevenció.
Especial referència a l'àmbit de la Funció Pública a Catalunya. Els serveis de prevenció de riscos laborals per al personal al servei de la Administració de la Generalitat. El pacte sobre drets de participació dels empleats i empleades públics en matèria de prevenció de riscos laborals en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya de 28 de juliol de 2005. La detecció i prevenció de l'assetjament sexual i moral al lloc de treball.
Les administracions públiques i la societat de la informació. L'administració electrònica a Catalunya. La informàtica com a eina de suport en els processos administratius i assistencials derivats de l'actuació de l'Institut Català de la Salut. Protecció de dades de caràcter personal.
Ofimàtica: bases de dades. Tractament de textos. Fulls de càlcul. Presentacions electròniques. Internet. Intranet. Correu electrònic.
Organització, mètode de treball i els circuits administratius. El treball en equip. Els serveis d'informació administrativa. Cartes de serveis. La qualitat a l'administració pública. Estructura del Model Europeu d'Excellència Empresarial (EFQM). El model d'acreditació d'hospitals. El procés de millora contínua.
Atenció al ciutadà i a la ciutadana. Drets i deures de la persona usuària. Atenció integral: personal, telefònica, escrita; atenció al públic culturalment divers. Habilitats comunicatives. Iniciatives, reclamacions, queixes i peticions.
Recepció i registre de documents. Organització del documents administratius. Arxiu de documents. Conservació i eliminació de documents: avaluació i tria. Gestió del documents electrònics. Certificació digital i signatura electrònica. Organització i normativa dels arxius clínics. Història clínica.
Redacció de documents administratius i tipologia de documents. Terminologia sanitària: conceptes bàsics. Terminologia de proves diagnòstiques. Classificació de dades clíniques. Conjunt mínim bàsic de dades (CMBD): variables que contempla. Terminologia de diagnosis: principal, secundari i complicació.