Os textos seguen estritamente o marcado polo currículo para a materia polas autoridades educativas que indican "Valores Éticos deben centrarse en dotar aos alumnos e alumnas dos instrumentos de racionalidade e obxectividade para que os seus xuízos valorativos teñan o rigor e a coherencia e a fundamentación racional que requiren, co fin de que as súas eleccións sexan dignas de guiar a súa conduta, vida persoal e relacións sociais".
Cada libro estrutúrase en 6 unidades coincidentes cos bloques temáticos que determina o currículo, que son:
1. A dignidade da persoa.
2. A comprensión, o respecto e a igualdade nas relacións interpersoais.
3. A xustiza e a política.
4. A reflexión ética.
5. Os valores éticos, o dereito e a Declaración Universal dos Dereitos Humanos.
6. Os valores éticos e a súa relación coa ciencia e a tecnoloxía.
Hai actividades de diversa tipoloxía, que non teñen por que ser realizadas todas, senón que se elixen unhas ou outras en función do grupo; tampouco a orde é determinante, pero si a busca de "aprender a ser".