El seu contingut desenvolupa el primer bloc i el tema relatiu al perfil competencial exigits en el programa oficial, publicat al DOGC de 29 dagost de 2018, de manera rigorosa i detallada, i es completa amb un segon volum que desenvolupa els quatre darrers blocs; el volum de Qüestionaris; i el Temari i Qüestionaris Transversals.
En definitiva, es tracta de que aquest manual compleixi lobjectiu que tot opositor persegueix, optimitzar les hores destudi i acudir a lexamen amb garanties dèxit. Tema 1. Atenció a la ciutadania. Atenció integral: personal, telefònica, escrita. Atenció al públic culturalment divers. Iniciatives, reclamacions, queixes, suggeriments, agraïments i peticions. Habilitats socials i comunicatives. El ciutadà com a centre del sistema sanitari català. El dret a la informació i a la confidencialitat. Els drets ARCO. Tema 2. Dret de prestació de serveis de forma individual i collectiva: lliure elecció dequip datenció primària, de professional de medicina de família i de pediatria. El dret a obtenir una segona opinió mèdica. El dret a latenció sanitària pública: la condició dassegurat i beneficiari de lassegurat. Accés dels ciutadans estrangers empadronats a Catalunya. La targeta sanitària individual: regulació i dret a obtenir-la. La targeta sanitària europea. La facturació a tercers dactivitats no cobertes pel sistema sanitari públic: supòsits i conceptes de facturació. Tema 3. La documentació clínica: la història clínica administrativa; la terminologia sanitària més habitual en la documentació clínica i la traçabilitat de la història clínica. Tema 4. Tècniques de gestió i control darxiu i documentació clínica. Gestió, conservació i destrucció de documents. Gestió de documents electrònics. Tema 5. Les administracions públiques i la societat de la informació. Ladministració electrònica a Catalunya. La firma electrònica. El certificat digital. Registre telemàtic i tramitació de procediments administratius mitjançant Internet. Finestreta electrònica. Sistemes dinformació a lInstitut Català de la Salut en processos assistencials i de suport administratiu. Tema 6. Organització, mètode de treball i circuits administratius. Els serveis dinformació administrativa. Tema 7. Ofimàtica: 1) Processadors de text (Microsoft Word): conceptes, funcionalitats, plantilles, combinació de correspondència. 2) Base de dades (Microsoft Access): concepte i funcionalitats. Full de càlcul (Microsoft Excel): concepte i funcionalitats. Presentacions (Microsoft PowerPoint): concepte i funcionalitats principals. Correu electrònic: conceptes bàsics, agendes, llistes de distribució. Navegadors. Cerca dinformació. (Competències ACTIC C4, C6, C7 i C8 nivell mitjà). Tema 8. Competències en tecnologies de la informació i la comunicació (eines 2.0): cercar informació a la xarxa, descarregar-la i emmagatzemar-la; distingir els diferents recursos de comunicació que ofereix Internet (conceptes bàsics dels xats, blogs i les plataformes virtuals de telecomunicació Moodle, i aplicacions en línia en entorns collaboratius); obtenció, tractament i traspàs dinformació gràfica, sonora i dimatges fixes i en moviment (conceptes bàsics didentificació dels principals tipus i formats digitals dimatge, so i vídeo; obtenció i emmagatzematge dimatges digitals fixes o en moviment). (Competència ACTIC C3: navegació i comunicació món digital nivell mitjà). PERFIL COMPETENCIAL Tema 1. Adequació al canvi i flexibilitat. Orientació al servei. Treball en equip i cooperació. Capacitat resolutiva i presa de decisions. Comunicació i persuasió. Millora i aprenentatge permanents.