Argumento de Representació Geomètrica en Arquitectura
Alguns dels estudiants que arriben a les aules de la universitat tenen dificultat per poder afrontar amb coherència la resolució dels problemes pràctics. En l'àmbit de l'ensenyament de l'arquitectura, la realitat ens demostra que sovint s'observen dificultats a associar els conceptes a l'hora d'enfrontar la resolució de les qüestions més habituals del dibuix geomètric i la representació informàtica.
Aquest text s'ha plantejat com un manual de pràctiques, un itinerari guiat pels temes de treball més freqüents en la representació geomètrica de l'arquitectura. Es tracta, doncs, d'oferir a l'estudiant un ventall de procediments de representació, especificant-ne en cada cas la conveniència i l'adaptació als temes plantejats.
Els seus destinataris principals són aquells estudiants que es troben en una mena de llimbs acadèmics quan deixen les aules de l'escola per entrar a la universitat. A més, atès el seu enfocament essencialment pràctic, creiem que també pot ser d'utilitat per a un espectre més ampli d'estudiants. Així, doncs, el llibre pot servir també com a text auxiliar per a la resolució dels problemes més habituals de la representació geomètrica als primers cursos de la universitat.
Els seus continguts s'articulen en sis seccions que, amb un nombre variable d'activitats pràctiques, exploren determinades qüestions relacionades amb diferents aplicacions de la representació arquitectònica. En aquest context, trobem dues parts que es plantegen per resoldre amb el llapis i tres seccions dedicades al modelatge informàtic. A la secció de perspectiva cònica, per raó de la seva singularitat, es fan servir alhora les dues tècniques de treball.0PREFACI INTRODUCCIÓ PART PRIMERA. Representar el que s'ha construït: el croquis acotat Consideracions prèvies Pràctica 1. Posem mides i dibuixem un cavallet Pràctica 2. La matèria primera de l'arquitectura: l'aixecament d'un espai interior PART SEGONA. Dibuixant el que s'ha dibuixat Consideracions prèvies Pràctica 3. Síntesi volumètrica d'una obra arquitectònica de Ledoux: el dibuix de les axonometries lliures Pràctica 4. El dibuix de les vistes ortogonals de la xemeneia "Capilla", de José A. Coderch Pràctica 5. Plantegem una escala dibuixant-la Pràctica 6. Treballant amb axonometries normalitzades: el dibuix d'un tamboret PART TERCERA. Del paper a la maqueta tridimensional Consideracions prèvies Pràctica 7. El modelatge geomètric del cavallet Pràctica 8. Disseny constructiu i modelatge d'una escala de tres trams Pràctica 9. Modelant un disseny de Le Corbusier PART QUARTA. Formes a partir de formes Consideracions prèvies Pràctica 10. Menys és més: el joc de les estructures espacials Pràctica 11. Interacció de formes en un llum reflector PART CINQUENA. Conèixer representant: anàlisi, disseny i construcció Consideracions prèvies Pràctica 12:. Fem una xemeneia amb intencions constructives Pràctica 13. Geometria i lògica constructiva en la marquesina d'entrada a l'edifici de la UNESCO PART SISENA. Dolce prospettiva Consideracions prèvies Pràctica 14. Perspectiva ràpida d'un espai interior Pràctica 15. Les perspectives des de l'ordinador ANNEX. Sistemes informàtics CAD: glossari, aplicacions i conceptes bàsics BIBLIOGRAFIA I ENLLAÇOS WEB ÍNDEX ALFABÈTIC ÍNDEX D'IL·LUSTRACIONS