Argumento de Reflexions sobre el Film: de la Creació a la Recepció
El fet cinematogràfic no és únicament un fet artístic. És equivocat aplicar de forma exclusiva el criteri estètic a l'hora d'estudiar el procés de creació, producció, realització i difusió de les pel·lícules. . En canvi, és lícit adoptar una perspectiva estètica a l'hora de fer l'anàlisi de l'objecte fílmic.. En aquest treball, analitzem amb uns criteris i principis rectors pràcticament idèntics, pel·lícules de directors que encarnen tipus radicalment diferents d'autors. Les pel·lícules i els directors triats són . Èdip rei, de Pier Paolo Pasolini; El Dorado, de Howard Hawks, i Rebel sense causa, de Nicholas Ray.. Les nostres anàlisis es basen en la descripció de l'objecte d'estudi, la identificació dels elements portadors de significat, l'estudi de les relacions entre ells, i la integració del major nombre possible d'aquests elements en un discurs de tipus explicatiu i argumentatiu que té com a tema la pel·lícula. Albert Berrio (Barcelona, 1961) és llicenciat en Filologia Clàssica i treballa de professor d'ensenyament secundari. Ha publicat versions del Satiricó de Petroni, de les Històries verídiques de Llucià i dels Diàlegs dels déus i Diàleg dels morts d'aquest mateix autor.0