Argumento de Quadern de Llengua. 1 Primària, 3 Trimestre. Saba
En SM sabem que educar és fer créixer. L'educació, com la saba, nodreix, fa créixer, genera vida i es troba en una renovació constant. L'educació és la saba nova que alimenta el futur.Et presentem Saba: un projecte global per a totes les etapes educatives basat en un model sòlid d'educació en valors, en l'eix del qual es troba l'alumne i la millora dels seus resultats a través de l'atenció als diferents ritmes i estils d'aprenentatge. Un projecte que naix des de la vocació de servei i suport al mestre en la seua tasca, i el dota dels recursos idonis per al seu dia a dia. I que és el reflex del nostre compromís amb l'educació a través de la introducció flexible de noves metodologies i tecnologia eficaces per a la millora de la qualitat educativa.Aquestes en són les arrels pedagògiques:L'alumne com a eix fonamental: El verdader protagonista del procés educatiu és l'alumne. Cada persona té una única manera de percebre la realitat. Amb les eines que incorpora Saba, es facilita als alumnes l'acostament dels continguts, fet que desperta la seua motivació i respecta el seu ritme i la seua manera personal d'aprendre per a aconseguir un aprenentatge eficaç.Donem suport al mestre: Saba és el resultat del treball en equip juntament amb mestres per a construir un projecte de tots. És per ells i per a ells que Saba integra recursos pràctics i eficaços que faciliten la seua tasca diària a l'aula. A més, la col·laboració entre el mestre i SM no acaba quan el llibre arriba a l'aula. Gràcies a la xarxa d'assessors pedagògics, els mestres tenen un suport directe al centre en qualsevol moment del curs escolar, amb la possibilitat de mantindre un diàleg permanent que ajudarà a la millora contínua dels nostres materials.Compromís amb l'educació: En Saba es posa de manifest la confiança en el poder de l'educació per a millorar la societat. Tant des de la innovació metodològica com des de la formació en valors, Saba acosta a les aules un model educatiu més d'acord amb les característiques dels alumnes i amb les exigències que ens demana la societat actual.Les claus de Saba:Comprendre per a aprendre: Perquè la comprensió és la clau de l'aprenentatge, en Saba es desenvolupen diferents mecanismes que ajuden l'alumne a interioritzar i integrar els continguts: contextualització dels continguts, activitats pràctiques i pròximes i aprenentatge basat en l'experiència.Construcció del propi aprenentatge: L'alumne inicia el seu aprenentatge a través d'activitats de caràcter manipulatiu. Per tal de possibilitar aquest procés, Saba proporciona al mestre nombrosos recursos adaptats als continguts i a l'edat dels alumnes.Atenció als diferents ritmes i estils d'aprenentatge: Saba ofereix propostes específiques d'atenció a la diversitat per a cada unitat didàctica. Els materials desenvolupats per a atendre la diversitat dels alumnes i els programes específics que s'hi ofereixen adapten els continguts als diferents nivells i estils d'aprenentatge, i possibiliten així l'educació personalitzada. Recursos específics, propostes de repàs, reforç i ampliació, generador de proves i Sabadigital.Suport al mestre: Recursos pràctics i eficaços que faciliten el treball diari a l'aula: Guia essencial, propostes i materials per a aprendre a través de la pràctica i la manipulació, eines per a aconseguir una educació de qualitat basada en l'avaluació, Sabadigital i el Programa d'acompanyament.Innovació metodològica: Saba posa a la disposició del docent programes d'innovació que es poden integrar d'una manera natural en la dinàmica habitual de l'aula al ritme i l'abast que cada mestre i centre desitgen: Aprenentatge cooperatiu, Aprendre a pensar i Intel·ligències múltiples.Aprendre a ser i a conviure: El projecte Saba dóna un nou impuls a l'educació en valors, i li atorga un paper protagonista. Totes les unitats es conceptualitzen al voltant d'un valor, seguint una programació a través de les diferents etapes.0