Elements comunicatius en lentrevista mèdica. Les avaluacions de lactivitat sanitària en els darrers anys han fet palesa la necessitat duna comunicació més eficient i personalitzada que tingui en compte tots els aspectes implicats en la interacció entre usuaris (pacients i famílies) i professionals de la salut. Alhora, nombrosos estudis de metodologia rigorosa han demostrat els beneficis duna adequada formació en comunicació sobre els resultats clínics i la satisfacció tant de pacients com de professionals. Aquest conjunt de circumstàncies fa que sigui fonamental la incorporació de competències de comunicació en la formació dels futurs professionals de la salut. Aquests apunts persegueixen oferir una revisió general de les principals característiques de les entrevistes clíniques com també de les habilitats de comunicació bàsiques que poden facilitar la feina als professionals tot fent-la més gratificant.
Beatriz Molinuevo Alonso és llicenciada en Filosofia i Ciència de lEducació, secció de Psicologia, per la Universitat de Salamanca; màster en Psicologia Clínica, Legal i Forense per la Universitat Complutense de Madrid; i ha obtingut el Diploma dEstudis Avançats per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). En lactualitat, és professora associada de la Unitat de Psicologia Mèdica de la Facultat de Medicina de la UAB i psicòloga clínica en pràctica privada.
Joan de Pablo Rabassó és doctor en Medicina per la Universitat de Barcelona, especialista en Psiquiatria (Programa MIR, formació a lHospital Clínic de Barcelona), professor associat del Departament de Psiquiatria i Psicobiologia Clínica de la Universitat de Barcelona i cap de Servei de Psiquiatria al Servei de Psiquiatria de lInstitut Clínic de Neurociències de lHospital Clínic de Barcelona.