Libros > Ciencias Humanas > Poesía escénica VI: circ, magia i titelles
Portada de Poesía Escénica Vi: Circ, Magia I Titelles

Poesía Escénica Vi: Circ, Magia I Titelles

Autor:Joan Brossa;
Categoría:Ciencias Humanas
ISBN: 9788494219139
Arola Editors S.L. nos ofrece Poesía Escénica Vi: Circ, Magia I Titelles en catalán, disponible en nuestra tienda desde el 01 de Octubre del 2014. Amplia tus conocimientos con este libro de ciencias humanas, perfectamente adaptado para todos los lectores por su cuidado contenido. Este libro cuenta con un total de 194 páginas (1ª ed., 1ª imp.).
Leer argumento »
Ver todas las novedades de libros »

Argumento de Poesía Escénica Vi: Circ, Magia I Titelles

Encuadernación: Rústica
Colección: Textos a part ; 119


El present volum agrupa nou peces de les modalitats escèniques amb què l'autor construïa l'altre peu del teatre català. D'aquestes nou, només dues se cenyeixen a una sola especialitat (titelles): les altres set combinen aleatòriament circ, music-hall, il·lusionisme, dansa, fregolisme, commedia dell'arte, ombres xineses... L'autor hi traspassa i retraspassa constantment les fronteres entre les arts i els gèneres, una opció de dramatúrgia plural que va defensar amb coherència i fermesa en tota la poesia escènica, des del primer guió (El cop desert, 1944, publicat ara per primer cop) fins a l'últim que li coneixem (Poemància, 1996). Al llarg de tots aquests anys va mantenir la primigènia intencionalitat dramàtica i va concebre l'escena com a espai metafòric de la vida.
El 1944 va escriure El gran Fracaroli demanant al protagonista un conjunt d'habilitats que només hauria pogut acomplir Leopoldo Fregoli.
L'obra encara no s'ha dut mai a escena, però quan, molts anys més tard, l'autor va conèixer el transformista Arturo Brachetti, va comprendre que no s'havia equivocat. Com tampoc no es va equivocar escrivint per a Jesús Julve "Hausson" les tres peces publicades en aquest volum: «el màgic més complet dels Països Catalans» i el més prolix dels nostres dramaturgs han fressat camins per a l'il·lusionisme contemporani.
Circ i pallassos adopten dimensions noves i insospitades en la poesia escènica brossiana. El poeta sintonitzava amb el circ en allò essencial: la veritat nua i poderosa d'un espectacle «sense perruca». La seva connexió emotiva i conceptual amb les arts de la pista és d'una lògica inqüestionable i d'uns resultats tothora sorprenents. Basta llegir «amb unes ulleres sense vidres» els guions de Quiriquibú i Pantomima 94 publicats en aquest volum.
0
Ultimacomic es una marca registrada por Ultimagame S.L - Ultimacomic.com y Ultimagame.com pertenecen a la empresa Ultimagame S.L - Datos Fiscales: B92641216 - Datos de Inscripción Registral: Inscrita en el Registro Mercantíl de Málaga, TOMO: 3815. LIBRO: 2726. FOLIO: 180. HOJA: MA-77524.
2003 - 2019, COPYRIGHT ULTIMAGAME S.L. - Leer esta página significa estar deacuerdo con la Política de privacidad y de uso