Argumento de Poesia Escenica Iv: Els Deus I Els Homes
Encuadernación: Rústica
Colección:Textos a part.
Poesia escènica IV: Els déus i els homes aplega dues de les grans obres de Joan Brossa: (1959) i (1963), dos exemples amb trets temàtics i estilístics comuns, que permeten acostar-nos a un dels dramaturgs catalans més interessants del segle XX, tant pel missatge que ens vol transmetre com per la forma poètica en què ho fa. Un tret que agermana les dues peces és la presència dels déus i les seves històries, la qual cosa qüestiona, com és habitual en Brossa, el cristianisme i lesglésia catòlica alhora que demostra que la necessitat espiritual de la humanitat lha portada a la creació de mitologies que expliquin lexistència de lunivers i de lhome. Daltra banda, les dues, sense un fil conductor clar, ens fan pensar en lessència de la humanitat mentre aparentment ens expliquen faules estranyes o ens fan somriure per la ingenuïtat dels personatges. Tot això acompanyat dun llenguatge que ens atrau poèticament, com observà Joan Obiols en una crítica realitzada després de la polèmica estrena d lany 1961. A , de 1963, Brossa homenatja Ignasi Iglésias a partir de la darrera escena de , però introduint nous elements poètics i canviant radicalment algun parlament, de manera que lobra adquireixi una nova intenció. Com ha dit Pere Gimferrer: «Es tracta dun cas de insòlit dins la història del nostre teatre.» En ambdues obres es parla de déus de procedència diferent. Inventats o de cultures reals, el missatge de Brossa és clar: les mitologies poden intentar explicar la nostra existència però no es poden convertir mai en creences imposades. Al capdavall, ningú no pot estar segur de tenir la veritat.0