Argumento de Pensar, Organitzar, Escriure. Competència Comunicativa Per a Professionals de Les Tic
No és estrany sentir comentaris respecte a les mancances dels professionals a lhora de presentar informes, estudis, projectes o qualsevol comunicació. Contenen ambigüitats, malentesos, contradiccions. És a dir, no sentenen. Durant molts anys es van fer nombrosos estudis sobre la redacció i com millorar-la, però més aviat centrats en la gramàtica basada en la paraula i en loració i, per tant, es perdé de vista linterès pel text. No és fins fa poc, a les acaballes del segle XX, que la lingüística ha recuperat, amb eines noves, el focus de lantiga retòrica: lestudi del text. No sols sestudia loració, sinó el text i tot allò que el condiciona: lobjectiu que té, a qui va adreçat, les circumstàncies que lenvolten... Tots aquests estudis és coneixen avui amb el nom de lingüística del text o del discurs. Aquest és lenfocament que adopta lobra que presentem per ajudar a millorar la competència comunicativa dels professionals. Aquest llibre, doncs, no és un compendi gramatical ni una llista de receptes o trucs. Pretén facilitar, fonamentalment, lestructuració dels textos i leficàcia comunicativa. Encara que la base teòrica de la lingüística del text és dabast general, les situacions comunicatives i els tipus de text no són iguals en tots els camps professionals. Aquesta obra està focalitzada en el sector TIC i per això és fruit de la collaboració interdisciplinària entre lingüistes i professionals de la Informàtica i de la Telecomunicació.0