Argumento de Nous Factors de Competitivitat. Conceptes, Teories I Mètriques Per a Leconomia I Les Empreses de Catalunya
Massa sovint s'interpreta la competitivitat duna manera errònia. Sassenyala que és un joc de suma zero, que el guany de competitivitat dun país, duna regió o duna empresa sassoleix en detriment dun altre país, regió o empresa, que la competitivitat és la capacitat de vendre productes als mercats internacionals, o que la competitivitat sassoleix a través de les caigudes de salaris o la devaluació de la moneda. Però, la competitivitat és molt més que tot això. Són el conjunt dinstitucions, polítiques i factors que, en un context dobertura internacional, determinen els nivells de prosperitat material dun país, duna regió o duna empresa. La competitivitat és el conjunt delements que expliquen la productivitat. Al llarg daquest llibre revisarem els principals conceptes i teories que expliquen lassoliment davantatge competitiu per al nivell agregat, regional i empresarial, fent especial èmfasi en aquells nous factors, com les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), els fluxos de coneixement, lespai cognitiu o la xarxa de negocis, que estan transformant la competitivitat arrel del procés de transició cap a leconomia del coneixement i lempresa xarxa. A més, el llibre també presenta un conjunt de nova evidència empírica que contrasta el grau dassoliment daquests nous factors per a leconomia i les empreses de Catalunya, i que ens assenyalen la necessitat dun canvi radical en el seu patró deficiència i una nova orientació de les polítiques públiques de suport a la competitivitat.0