La música és tractada com un fet vivencial i integrador a partir del qual els alumnes, a banda d'aprendre'n el llenguatge, desenvolupen les múltiples capacitats cognitives. Les cançons, les audicions, les danses i les creacions de l'alumnat estimulen les tres competències musicals essencials: escoltar, interpretar i crear. Unitat 1 MUSIQUEM LA TARDOR Unitat 2 BALLEM LA MÚSICA Unitat 3 HIVERNS GELATS, INSTRUMENTS A GRAPATS Unitat 4 PRINCESES I DRACS Unitat 5 LA NATURA DE LA MÚSICA Unitat 6 UN MAR DE MÚSIQUES Programació
Cançons, audicions i danses
Les escales de Do Major ascendent i descendent. El silenci de semicorxera. La corxera amb punt semicorxera. Ritardando i accelerando. El duet. La trompeta i el piano
El començament tètic. Les dinàmiques. L'accent musical. Finals suspensiu i conclusiu. El tema amb variacions. Els instruments de corda fregada
La síncope de negra. Els compassos d'espera. L'òpera. Els instruments de percussió de l'orquestra
El caràcter. Les caselles de repetició. La lligadura. El saxo. L'orgue
El mode major i el mode menor. La introducció i el pont. La semicorxera
Els tons i els semitons. La negra amb punt corxera. Les bandes sonores. Les havaneres. La guitarra i el baix elèctrics. L'ukulele. L'acordió