Tres personatges, la fada Lila, la bruixa Brufina i el mag Benet, s?encarreguen de presentar, per mitjà del llenguatge narratiu, cadascun dels fonemes i lletres que es treballen en els quaderns.
El tractament de cada fonema s?inicia amb el reconeixement del so i la seua representació gràfica en minúscula i majúscula, per afavorir-ne la discriminació auditiva i visual. El mètode didàctic utilitzat presenta una seqüenciació progressiva dels continguts: es passa del fonema a la lletra, de la lletra a les síl·labes, i d?aquestes a les paraules, les frases i als diversos textos (poemes, endevinalles, embarbussaments, etc.). D?altra banda, sempre que s?introdueix una nova lletra, se?n repassen les estudiades fins aleshores. D?aquesta manera, els alumnes relacionen els nous continguts amb els ja apresos.
En el quadern 5 es treballen les consonants: g,j, ll i ny. Es presenta cada lletra a partir d'un dibuix, un conte o d'una història amb vinyetes, que tenen sempre el mateix protagonista, el mag Benet. Seguint la mateixa seqüència d'aprenentatge per a cada lletra, s'avança en el plantejament d'activitats que impliquen un grau més de dificultat, tant en relació amb la lectura com amb l'escriptura. Així, en aquest quadern trobem exercicis de compresió lectora a partir d'un text breu en què cal respondre preguntes que hi fan referència, còpia de frases, completar un text, etc.
Es continua utilitzant la lletra lligada tant en els textos de les fitxes com a l'hora de'escriure, cosa que es farà dins de pautes.
Es presenten diferents tipus de textos: poemes, contes, vinyetes i també el text expositiu. Alguns els hauran de memoritzar a més de fer les activitats que es proposen (localitzar síl.labes, paraules, etc.).
També hi ha activitats més lúdiques: mots encreuats, sopes de lletres, frases amb pictogrames, que ajuden a motivar més aquest procés d'aprenentatge.
S'inclou un full de retallables que seran necessaris per a la realització d'algunes fitxes.
A cada fitxa es proposen, a més de les activitats individuals, unes activitats prèvies que pretenen ajudar els alumnes a comprendre i realitzar adequadament la tasca que se?ls demana i a iniciar-se en el coneixement de les primeres nocions gramaticals (gènere, nombre, etc.).
Al final del quadern hi ha una fitxa d?avaluació amb activitats de discriminació auditiva, lectura i escriptura amb les lletres que s?hi han treballat.