Tres personatges, la fada Lila, la bruixa Brufina i el mag Benet, sencarreguen de presentar, per mitjà del llenguatge narratiu, cadascun dels fonemes i lletres que es treballen en els quaderns.
El tractament de cada fonema sinicia amb el reconeixement del so i la seua representació gràfica en minúscula i majúscula, per afavorir-ne la discriminació auditiva i visual. El mètode didàctic utilitzat presenta una seqüenciació progressiva dels continguts: es passa del fonema a la lletra, de la lletra a les síl·labes, i daquestes a les paraules, les frases i als diversos textos (poemes, endevinalles, embarbussaments, etc.). Daltra banda, sempre que sintrodueix una nova lletra, sen repassen les estudiades fins aleshores. Daquesta manera, els alumnes relacionen els nous continguts amb els ja apresos.
A cada fitxa es proposen, a més de les activitats individuals, unes activitats prèvies que pretenen ajudar els alumnes a comprendre i realitzar adequadament la tasca que sels demana i a iniciar-se en el coneixement de les primeres nocions gramaticals (gènere, nombre, etc.).
Al final de cada quadern hi ha una fitxa davaluació dels conceptes treballats.
INTRODUCCIÓ QUADERN 1
En el quadern 1 es treballen les vocals, la i com a element denllaç i els grups vocàlics (ai, au, ei, eu, ou, ui). Es proposen exercicis de grafomotricitat dels principals traços per facilitar la coordinació oculomanual a lhora de representar les grafies.
En aquest quadern es presenten els textos en lletra de pal, que també utilitzaran els alumnes a lhora descriure (completar paraules), junt amb les grafies en majúscula i la lletra lligada.
Shi inclouen contes, endevinalles i poemes, perquè lalumne vaja progressant duna manera amena en laprenentatge de la lectoescriptura i es familiaritze amb diferents tipus de text. Es proposa la memorització dalgun daquests textos per enriquir el vocabulari i lexpressió.
A cada fitxa es proposen, a més de les activitats individuals, unes activitats prèvies que pretenen ajudar els alumnes a comprendre i realitzar adequadament la tasca que sels demana i a iniciar-se en el coneixement de les primeres nocions gramaticals (gènere i nombre).
Al final del quadern hi ha dues fitxes davaluació dels continguts treballats.