Argumento de Llengua I Literatura. 3 Eso. Clau Construïm
CONSTRUÏM és un nou projecte educatiu:Global, que recorre totes les etapes educatives i seqüencia els continguts de tots els cursos establint ponts des d'Infantil fins a Batxillerat. Basat en un model sòlid d'educació en valors, en l'eix del qual es troba l'alumne i la millora dels seus resultats a través de l'atenció als diferents ritmes i estils d'aprenentatge. Un projecte que neix des de la vocació de servei i suport al mestre en la seva tasca, i el dota dels recursos idonis per al seu dia a dia. I que és el reflex del nostre compromís amb l'educació a través de la introducció flexible de noves metodologies i tecnologia eficaces per a la millora de la qualitat educativa.Les claus de CONSTRUÏM:Comprendre per a aprendre: Perquè la comprensió és la clau de l'aprenentatge, es desenvolupen diferents mecanismes que ajuden l'alumne a interioritzar i integrar els continguts: contextualització dels continguts, activitats pràctiques i pròximes i aprenentatge basat en l'experiència.Construcció del propi aprenentatge: L'alumne inicia el seu aprenentatge a través d'activitats de caràcter manipulatiu.Atenció als diferents ritmes i estils d'aprenentatge: propostes específiques d'atenció a la diversitat per a cada unitat didàctica. Els materials desenvolupats per a atendre la diversitat dels alumnes i els programes específics que s'hi ofereixen adapten els continguts als diferents nivells i estils d'aprenentatge, i possibiliten així l'educació personalitzada. Recursos específics, propostes de repàs, reforç i ampliació, generador de proves i Construïm Digital.Suport al mestre: Recursos pràctics i eficaços que faciliten el treball diari a l'aula.Innovació metodològica: programes d'innovació que es poden integrar d'una manera natural en la dinàmica habitual de l'aula al ritme i l'abast que cada mestre i centre desitgen: Aprenentatge cooperatiu, Aprendre a pensar i Intel·ligències múltiples.Aprendre a ser i a conviure: El projecte Construïm dóna un nou impuls a l'educació en valors, i li atorga un paper protagonista.0U1. Cada llibre, un mónEl text narratiu | Taller de comunicació | Lectura | Els sons i les grafies. Els diftongs i els hiats | Les classes de paraules | El substantiu i l'adjectiu | Les estratègies digitals de cerca lèxica | L'origen de la llengua | Què has après? | Posa't a provaU2. Creem i vivimEl text poètic | Taller de comunicació | Lectura | L'accentuació i la dièresi | Els determinants. Els pronoms personals| Els pronoms febles |La derivació | De la llengua medieval als nostres dies | Què has après? | Posa't a provaU3. Estimat planetaEl text teatral | Taller de comunicació | Lectura | L'apòstrof. La contracció | Les preposicions i els adverbis| La doble negació|La composició | Les llengües i la sociolingüística | Què has après? | Posa't a provaEntrena't 1: Concurs literariU4. Llaços d'amistatEl text periodístic | Taller de comunicació | Lectura | Les grafies p/b, t/d i c/g en posició final. Les grafies b i v | El verb: els morfemes verbals. Les conjuncions verbals | Les formes perifràstiques |Els sinònims i els antònims |Llengües en contacte | Què has après? | Posa't a provaU5. La mesura de la ciènciaEl reportatge. La crònica | Taller de comunicació | Lectura | Les grafies de la s sonora i la s sorda | Les formes no personals del verb | El participi i l'infinitiu |Els camps semàntics i les famílies lèxiques |El bilingüisme i la diglòssia| Què has après? | Posa't a provaU6. Treballar és un dretEl text argumentatiu | Taller de comunicació | Lectura | Les grafies g, j, tg i tj | Les parts de l'oració. Els tipus d'oració | L'oració |Les locucions, les frases fetes i els refranys | El conflicte lingüístic i la normalització lingüística| Què has après? | Posa't a provaEntrena't 2: El valor del coneixement lliureU7. IntercanvisL'entrevista | Taller de comunicació | Lectura | Les grafies x, ix, tx i ig | Els complements i la substitució pronominal | Els pronoms febles | Les abreviacions: les abreviatures, les sigles, els acrònims i els símbols|Les varietats de la llengua| Què has après? | Posa't a provaU8. Consumidors responsablesEl text expositiu | Taller de comunicació | Lectura | Les consonants laterals. Les consonants nasals | L'oració composta: la coordinació i la juxtaposició | Les conjuncions copulatives i disjuntives |El significat i el sentit | La variació diatòpica o geogràfica | Què has après? | Posa't a provaU9. Iguals en la diversitatEl text cientificotècnic | Taller de comunicació | Lectura | Els signes de puntuació | L'oració composta: la subordinació | Els nexes subordinats bàsics | Els neologismes | Les variacions d'ús. Els registres| Què has après? | Posa't a provaEntrena't 3: La ciència des de casaLiteratura. Del Renaixement a la Il·lustració1. Segle XVI: el Renaixement2. Segle XVII: el Barroc3. Segle XVIII: la Il·lustracióAnnexos