En els dos primers volums de les seves memòries, el filòsof i pedagog Octavi Fullat sha revelat per a molts lectors com un dels intel·lectuals de referència del segle XX català. El seu estil, hereu de la profunda senzillesa dAlbert Camus, combina de manera inconfusible la memòria, lassaig i la narració.
Després de La meva llibertat i La meva veritat, en aquest tercer i últim volum Octavi Fullat ens condueix pels secrets de lart i la bellesa: lemoció que pot despertar el cos duna dona, la conversa a lentorn dun diàleg platònic acompanyat amb un bon vi francès o la rememoració duna màgica nit africana.
Per les pàgines daquest llibre hi transiten pensadors com Schopenhauer o Hegel, pintors com Van Gogh o Tintoretto, escriptors com Dante o Rilke, músics com Mozart o Beethoven i, com calia esperar, punyents al·lusions al nostre país i als seus polítics. Així, es tanca lobra més personal dun home que mai no ha buscat recer i que sempre ha viscut per la llibertat, per la veritat i per la bellesa.
Octavi Fullat
Nascut a Alforja (Baix Camp) el 1928, és doctor en Filosofia per la Universitat de Barcelona i catedràtic de Filosofia de lEducació de la Universitat Autònoma de Barcelona des de 1986. Ha rebut diversos premis i, des de 1996, és membre numerari de lInstitut dEstudis Catalans. Ha estat deixeble de Lévi-Strauss, Michel Foucault i Jean Wahl, i doctor honoris causa a Mèxic i Xile. Ha impartit cursos a diferents universitats dEuropa i Amèrica. Ha estat president del Consell Escolat de Catalunya i del Consell Superior dAvaluació del Sistema Educatiu de Catalunya.
És autor de nombrosos estudis sobre pedagogia, filosofia, ètica, antropologia i història, entre els quals destaquen, La moral atea de Albert Camus (1963), Marx y la religión (1974), Filosofías de la educación (1992), Política de la educación (1994), Antropología y Educación (1997), Els valors dOccident (2001), El siglo postmoderno (1900-2001) (2002), Lautèntic origen dels europeus (2005), La meva llibertat (2006) i La meva veritat (2008), aquests dos últims publicats per Angle Editorial.