Argumento de La Llengua Oral a L"escola
Tot assumint la paradoxa de què tot allò que fa referència a l oral no encaixa de manera fàcil ni en el currículum de l escola, ni en les activitats que es fan a l aula, aquest llibre ajuda a formular dispositius didàctics relacionats amb quatre qüestions bàsiques: a qui volem ensenyar?, què volem ensenyar-li?, per què volem ensenyar-li? i com li ensenyarem? A la primera part del llibre s ofereix un marc teòric que doni sentit als objectius i als continguts que han d ajudar a formular una didàctica de la llengua oral, i a la segona part es presenten deu experiències d aula, vitals i diverses, i que incideixen en el currículum perquè tracten sobre què, quan i com ensenyar i sobre la manera de dur a terme l avaluació de les activitats.0Què entenem per llengua oral?
La llengua oral, la llengua escrita i els models de producció del discurs.
La comunicació cara a cara.
La comunicació és multicanal.
Un concepte clau: la interacció.
Organització de la interacció.
La intenció i la interpretació dels enunciats.
La cortesia.
La modalització.
Models d organització del discurs.
La competència comunicativa ·
Per què cal ensenyar llengua oral?
La didàctica de la llengua oral.
Com es poden explorar les dimensions de la llengua oral.
L avaluació de la llengua oral
Presentació de les 10 experiències didàctiques.
L exposició oral.
La lectura per als altres.
La recitació de textos poètics.
Aprendre a formular preguntes.
L entrevista