Argumento de La Formació I el Mercat de Treball a Andorra
Leconomia i la societat andorrana han sofert una transformació molt important en pocs anys. En la segona meitat del segle XX Andorra experimenta un gran creixement
econòmic basat en el comerç i el turisme, juntament amb el sector de la construcció i el financer, acompanyat per larribada dun gran nombre dimmigrants necessaris per
cobrir la demanda de mà dobra en el mercat de treball. En aquest context dexpansió econòmica els criteris de selecció i contractació de personal en les activitats relacionades directament amb el turisme són poc exigents i es contracta mà dobra majoritàriament poc qualificada. Però els canvis econòmics, tecnològics i socials que shan produït en els darrers anys (globalització dels mercats, disminució del
diferencial de preus respecte els països veïns, competència daltres destinacions turístiques més econòmiques, noves demandes i hàbits de consum, canvis en el perfil dels clients, etc.) han fet que leconomia andorrana sigui cada cop menys competitiva. Aquest conjunt de factors, afegits a lactual situació de crisi econòmica internacional, han comportat una disminució de lafluència turística i un alentiment del creixement econòmic dAndorra que alerta a les empreses de la necessitat de reorientar la situació, tot encaminant-la cap a la diferenciació amb la qualitat i cap
a una oferta més especialitzada i diversificada. El capital humà passa a ser un valor fonamental per encaminar les empreses a la millora de latenció al client i la formació
esdevé lelement clau per assolir lobjectiu de professionalització del mercat de treball. En aquest estudi es tracta danalitzar quines són les demandes i les necessitats dels empresaris amb relació a la qualificació dels treballadors,
per copsar, en definitiva, quin és el grau dadequació entre els requisits dels llocs de treball que ofereix el mercat i el perfil real dels treballadors.0