El tema que ens ocupa és força complex, i simple alhora. Complex, ja que se nha escrit molt en poc temps i hi ha un munt dinterpretacions segons les diferents visions i formes de portar a terme aquest nou llenguatge tecnològic emergent a lescola i a laula; i simple perquè és ja una obvietat la imperiosa necessitat de formar el nostre alumnat davui dia en tot un seguit de competències que ben aviat faran servir en el món laboral i que molt probablement van molt més enllà de les aplicacions que avui fem servir. I la competència digital és una daquestes capacitats cada cop més necessàries per fer front eficaçment a tots els reptes que ens ofereix la societat daquest nostre segle XXI. Pel que fa al llibre, lestructura és ben senzilla: un primer capítol que permet fer un breu i ràpid repàs al context tecnològic i socioeducatiu actual, així com posar les bases sobre el que sentén per alfabetització digital i competència digital, i fer una proposta agosarada de com shaurien dincorporar les TIC/TAC en el nostre sistema educatiu; un segon capítol desenvolupat per tres mestres de primària i experts coneixedors de les TIC del grup de recerca PSiTIC de la FPCEE Blanquerna, que han pogut esbrinar quin és el tractament que es fa de la competència digital en totes les àrees i en els tres cicles de primària dels nous decrets de primària, a banda de presentar un seguit dinteressants propostes didàctiques per portar directament a laula; i un tercer capítol en què es presenten quatre projectes descola que treballen la competència digital des de diferents angles, visions i perspectives.